RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

U posljednjoj pošiljci knjiga koje sam naručila iz Svijeta knjige, osim Vuka i sedam kozlića u paketiću se našla i Trnoružica Braće Grimm. Braća Grimm smatraju se začetnicima moderne folkloristike, a njihova zbirka Dječjih i domaćih bajki na koncu je sadržavala više od 200 tekstova – priča, bajki, basni, legendi i usmenih predaja. Svaka priča okarakterizirana je borbom dobra i zla, moralnom poukom na kraju, kao i nadnaravnim silama koje se redovito pojavljuju u pričama.

Iznimka nije naša današnja protagonistica – Trnoružica. Kralj i kraljica nisu mogli imati djece, ali jedna je žaba prorekla da će kraljica roditi prije nego što prođe godina dana. Proročanstvo se ostvarilo i kraljica je na svijet donijela prekrasnu djevojčicu u čiju čast je priređena velika gozba. No, kralj nije imao 13 zlatnih tanjura za sve proročice, već samo 12 te jedna od njih nije pozvana. Proročica je, da bi se osvetila, izrekla strašno proročanstvo da će djevojčica umrijeti u svojoj petnaestoj godini života tako što će se ubosti na vreteno. Jedina proročica koja je ostala iza nje a koja nije još darivala kraljevnu nastojala je ublažiti zlu kob te je smrt zamijenila stoljetnim snom. Bez obzira što je kralj dao uništiti sva vretena, proročanstvo se ipak ostvarilo – kraljevna se ubola u prst i pala u dubok san, a zajedno s njom i svi koji su se u tom trenutku našli na dvoru. Oko dvorca narasla je velika trnova živica te se dvorac više nije vidio, ali se pričalo da se tamo nalazi usnula kraljevna. Tko će je spasiti? Pa Kraljević naravno!

Veliki sam obožavatelj starih priča, legendi, bajki i usmene predaje stoga ne čudi da mi se sviđa činjenica da i naši nakladnici objavljuju ove predivne priče. Trnoružica u izdanju koje imam izašla je u nakladi Mozaik knjige, priču je ilustrirala Željka Mezić dok je priču s njemačkog preveo Zoran Maljković. Vjerujem da će se Trnoružica u ovom modernom izdanju veoma dopasti mlađim čitateljima zbog svojih ilustracija, a i ne previše teksta što olakšava samostalno čitanje onima koji se tek uče. Ilustracije su poprilično detaljne i bez obzira na popratni tekst možemo bez problema shvatiti o čemu se u slikovnici govori. To je odlična prednost za sve mališane koji još ne čitaju jer im slike omogućuju da sami uvide što se zapravo događa. Ilustracije im omogućuju da se i sami okušaju u pričanju priča – budite kreativni, mogućnosti je mnogo!

Sviđa mi ideja da i svojem djetetu mogu čitati priče na kojima sam odrasla i veselim se svakom novom izdanju ovih predivnih priča. Preporuka za sve vas koji želite da i vaša djeca uživaju u pričama koje ste i sami nekad čitali prije spavanja. Ovakve priče u novom ruhu odlične su za razvijanje dječje mašte, poticanje kreativnosti, ali i učenja. Od mene velike preporuke!

Slikovnicu možete naručiti na webshopu Mozaik knjige.

Do tipkanja,

Brigita