RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

Sunčana Škrinjarić (1931-2004) bila je hrvatska književnica, autorica brojnih djela za djecu i mlade. Godine 1999. bila je nominirana za najznačajniju svjetsku nagradu na području dječje književnosti Hans Christian Andersen. Na mojim policama nalazi se već jedna slikovnica iz njenog pera – Mamina maza, o kojoj smo nedavno pričali. Danas je na redu Nezadovoljna bubamara, slikovnica za djecu objavljena u nakladi Mozaik knjige. Slikovnicu je oslikala Marsela Hajdinjak.

Kako ide priča? Bila jednom jedna bubamara koja nije bila zadovoljna svojim izgledom. Naime, dosadile su joj njene crne točke i na to se požalila svojem susjedu zelenom skakavcu. No, skakavac ju je uvjeravao da ju baš to odlikuje i razlikuje od istalih, za razliku od njega koji je obično zelen. Bubamara nije bila zadovoljna svojim izgledom i odlučila je promijeniti svoj izgled – skočila je u kanticu zelene boje i cijela se obojala! Međutim, tada nailazi na druge probeleme – njene prijateljice bubamare nisu je prepoznale, štoveć – u potpunosti su je ignorirale. – “Nisi ti nikakva bubamara nego običan, ružan zeleni kukčić” – rekle su joj. Susret sa skakavcem nije prošao nimalo bolje.

Zar ne znate da je prirodna ljepota vrednija od lažne?

Susjed skakavac dao joj je savjet da opere boju sa sebe i tako postane ona stara, što je bubamara na koncu i poslušala.

Divna je to priča koja naše najdraže može mnogo toga naučiti – prirodna ljepota je uvijek najljepša, makar mi ponekad s našom vanjštinom nismo zadovoljni. Ova priča prikladna je za sve uzraste; pa i za one najmanje – vjerujem da će biti fascinirani ovim slatkim ilustracijama bubamare i skakavca. Osim toga, priča o nezadovoljstvu vanjštinom poučava i nas odrasle da svom izgledu ne pridajemo puno pozornosti jer smo lijepi upravo takvi kakvi jesmo, no s druge strane, važno je kako se i mi sami osjećamo.

Ovu preslatku slikovnicu možete naručiti na webshopu Mozaik knjige.

Do tipkanja,

B.