RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

Dvojac Maljković-Jovanovac već smo imali prilike upoznati na nekoliko zajedničkih projekata (objavljenih radova), a jedan od njih je i Kako je Fran dobio psa o kojem sam nedavno pisala. Potaknuta zanimljivim i nadasve poučnim pristupom jednom običnom problemu, odlučila sam potražiti i ostale slikovnice navedenog dvojca – i tako se na moje police smjestio Ured za izgubljene stvari.

Zanimljiva činjenica koju sam slučajno saznala jest da je Ured za izgubljene stvari prvi zajednički projekt Zorana Maljkovića i Marka Jovanovca. Osim toga, to je prva objavljena Zoranova slikovnica kao što je i Markova prva ilustrirana slikovnica. Bez obzira na to što je tu mnogo prvijenaca, mislim da ovaj dvojac odlično zajedno funkcionira – Ured za izgubljene stvari stvarno je posebno djelo i nalazi se na posebnom mjestu u našoj maloj knjižnici.

Ured za izgubljene stvari neobična je priča o izgubljenim stvarima i dječaku koji živi s roditeljima u potkrovlju, dok su dolje smješteni baka i djed s kojima on često provodi vrijeme. Kada ste zadnji put nešto izgubili? Gdje ste to tražili? Naime, ljudi svašta zaboravljaju i gube – npr. vrećice s potrepštinama u tramvaju, ključeve od auta, kapute, mobitele, kišobrane i sve ostale stvari koje se lako daju izgubiti. Tako je i dječak iz naše priče s djedom išao po bakine čizmice koje je djed zaboravio u tramvaju. No, i njegova majka i otac su ponešto izgubili – majka je izgubila ključ od auta na tržnici, dok je tata izgubio ključ od podruma na pecanju.

Koja je onda pouka ove priče, pitate se? Poruka je vrlo jednostavna, ali snažna i važna – jedine stvari koje nikada ne možemo izgubiti je naše znanje, sve ono što pročitamo u knjigama, sve ono što čujemo u kvizovima. Znanje je nešto što nam uvijek ostane, ono uvijek s nama putuje i nikada ne može ostati izgubljeno i zaboravljeno u tramvaju, niti će se nalaziti u Uredu za izgubljene stvari.

Slikovnica je objavljena u nakladi Mozaik knjige, u listopadu 2021 godine. Većeg je formata, nije opterećena tekstom i idealna je za čitanje s roditeljima ili bakama i djedovima. Čitanje traje oko 15-20 minuta, dovoljno da zadrži djetetovu pažnju, a i odlična je za one početnike u čitanju. Slikovnicu možete naručiti na webshopu Mozaik knjige.

Mislim da je veoma važno da se ova slikovnica nađe na policama vaših mališana, odličan je poticaj da mnogo toga nauče, pročitaju i zapamte – pa da se i sami okušaju u kvizovima znanja zajedno sa svojim roditeljima, bakama i djedovima, vjerujem da će to svima biti zanimljivo!

Do čitanja,

Brigita

Izvor: Pričajmo o knjigama