RECENZIJA Brigita Blagajac, Balance in the Chaos

Julia Quinn američka je spisateljica povijesnih ljubavnih romana. Njeni romani čak su se 19. puta našli na listi bestselera koje objavljuje New York Times. A ukoliko niste upoznati s njenim romanima, možda ste čuli za seriju o Bridgertonima – Netflixovu seriju koja je snimljena prema Julijinom romanu Vojvoda i ja. ALI, ako niste ni to, nije to šteta koju malo guglanja neće nadoknaditi ?

U revijalnom tonu serijala o Bridgertonima, pričamo o 4. nastavku serijala – Gospodin Bridgerton. Za slučaj da se sad čitamo prvi put, Bridgertoni su brojna plemićka obitelj koja živi u Londonu 19. stoljeća. Serijal govori o 8 braće i sestara na njihovom putu u bračne vode, odnosno, o njihovim potragama za bračnim supružnicima. Neki su u tome bili više, a neki manje uspješni, ali svaki od romana nasmijat će vas i oduševiti. Naravno, ako ste ljubitelj povijesnih ljubavnih romana. Za slučaj da niste čitali ni jednu od knjiga iz serijala, na blogu možete pročitati recenzije za prva tri nastavka – Vojvoda i ja, Vikont koji me volio te Džentlmenska ponuda.

Kao što sam već spomenula, radnja romana smještena je u London 19. stoljeća, u jednu dobrostojeću mnogočlanu obitelj, koja sudjeluje i organizira mnoge balove i zabave. Gospodin Bridgerton govori o jednom od mlađe braće, Colinu Bridgertonu koji se vraća sa svojih inozemnih putovanja, i ovog puta odlučuje ostati u Londonu.

S druge strane pratimo debeljuškastu djevojku Penelope, koja sa svojih 28. godina još nije pronašla supruga, a zbog svog izgleda svi u njenom okruženju su uvjereni da će ostati usidjelica. Međutim, Penelope je oduvijek bila zaljubljena u Colina, koji toga nije ni svjestan, već Penelope tretira kao svoju prijateljicu, sve dok ne počne uviđati kako je Penelope zapravo lijepa, pametna i talentirana mlada dama…. a kako će se stvari dalje odvijati, prepuštam Vam da otkrijete sami!

Iako je ovo 4. roman Julie Quinn koji sam pročitala, moram priznati da me autorica i dalje oduševljava svojom domišljatošću i lakoćom kojom stvara divni svijet visokog društva 19. stoljeća. Njeni likovi su realni, s manama i vrlinama, koje nas ponekad toliko iznenade da nam se i glavni likovi zamjere sa svojim postupcima, koje često sami ne odobravamo. U ovom romanu možemo svjedočiti preobrazbi Penelope Featherington, koja se jedina od svojih sestara nije udala. Čak je i njena majka odustala od pokušaja da joj svojim odjevnim kombinacijama pronađe muža, svi su se pomirili s činjenicom da će Penelope ostati usidjelica, zajedno sa svojom najboljom prijateljicom Eloise, Colinovom sestrom.

Ovdje se susrećemo i s Colinovim problemima, jer, tko bi ikad pomislio da bogat, duhovit, fantastično šarmantan Colin ima problema? Njemu sigurno uvijek sve ide od ruke. E pa, ovdje možemo posvjedočiti kako to nije uvijek tako. Colin se vratio sa svojih krasnih putovanja svijetom i sve što sada želi sa svojim životom jest – pronaći mu svrhu. Sva njegova braća imaju neku zanimaciju, hobi ili dužnost koju obnašaju, a on jednostavno…nema ništa. I to je ono očaravajuće u romanima Julie Quinn, njena sposobnost da toliko realno stvori likove, toliko majstorski opisuje okolinu i događanja da jednostavno stječemo dojam kako se nalazimo usred gomile i objektivno promatramo osobe o kojima se radi. Njeni dijalozi su jednostavni i duhoviti, njene ljubavne scene nježne i romantične.

Osim navedenog, neke stvari su me ljutile, a to je činjenica da je Colin djelovao toliko hladno prema Penelopinim postignućima, a sve što je ona željela napraviti jest – ostaviti traga iza sebe. I sve je to postigla sama, u sjeni, bez ičije pomoći. No, vrijedilo je vidjeti Penelope kako se bori za svoja postignuća i svoje ideale i težnje, makar nisam uvijek bila uz nju dok je to radila jer jednostavno…ni sama nisam znala što bih učinila da sam se našla u takvoj situaciji.

I u ovom romanu nas autorica polako uvodi u radnju 5. dijela romana o Bridgertonima, u kojem će se raditi o Eloise i njenom životnom odabiru. Osim toga, u romanu se pojavljuju i likovi iz prethodnih romana i iz visokog društva i također je zanimljivo vidjeti i kako se oni razvijaju i čime se bave, iako ih se ne opisuje toliko detaljno. Ponovno me oduševio i taj koncept Bridgertona kao obitelji gdje su muški pripadnici toliko zaštitnički nastrojeni prema sestrama i majci, ali i jedni drugima.

Sve u svemu, imate moje preporuke za ovu toplu i dirljivu ljubavnu priču. Nedavno nas je Lady Whistledown obavijestila kako će se snimati i 3. i 4. sezona Bridgertona pa s nestrpljenjem očekujemo nove epizode najdražih nam Bridgertona!

Izvor: Balance in the Chaos