RECENZIJA Brigita Blagajac, Balance in the Chaos

Treći roman iz serije o obitelji Bridgerton savladala sam također u nekoliko dana, kao i prethodna dva. Ovaj roman nešto je drugačiji od ostalih, jer sadrži elemente nama svima dobro poznate bajke – bajke o Pepeljuzi. Kada sam prije nekoliko godina čitala ovaj roman, nisam znala da je dio serijala stoga sam ga, nekako, kronološki pročitala prvog te nisam bila upućena u zbivanja koja su prethodila. Upravo ova knjiga bila je povod moje zaluđenosti romanima Julie Quinn.

Džentlmenska ponuda prati život Benedicta Bridgertona, drugog djeteta u brojnoj bridertonovskoj obitelji. Benedicta smo imali prilike upoznati i u prethodna dva romana, ali tek u ovom dijelu fokus je usmjeren na njega. S druge strane, ovdje imamo priliku upoznati skromnu Sophie Beckett, sluškinju koja je pre-obrazovana da bi bila samo sluškinja, ali nitko ne zna njezino podrijetlo i zašto se tako lijepo izražava.

Radnja prati rani život Sophie Becket, nezakonitu kći grofa od Penwooda u kojem saznajemo kako je Sophie dospjela u položaj neplaćene sluškinje u kojem je morala služiti ni više ni manje nego svoju maćehu i polusestre. Međutim, kad Bridgertonovi organiziraju bal pod maskama, Sophie dobije neočekivanu priliku otići na bal gdje je nitko ne može prepoznati i gdje nitko ne zna njen pravi identitet. Plan je bio – opustiti se i zabaviti, samo na nekoliko sati – no, sudbina je imala drugačije planove. Sophie se u svom kratkom izletu zaljubljuje u Benedicta, ali kad sat otkuca ponoć pobjegne ostavivši Benedicta samo s njenom rukavicom u rukama… Nekoliko godina kasnije, sudbina im je ponovno ukrstila puteve, ali pod kojim okolnostima? To prepuštam vama da otkrijete. ?

Neće je biti lako pronaći. Nikad nije lako pronaći nekoga tko ne želi biti pronađen, a ona mu je više nego jasno dala do znanja da je njezino ime tajna.

Radnja je protkana bajkovitim elementima, ali Quinn ni ovog puta nije razočarala. Autorica odlično razrađuje svoje likove i udiše im različite živote i sudbine, ali i načela za koje se bore. Sophie odrasta s mišlju kako je u društvu nepoželjna jer je vanbračna kći, nitko ne priznaje njen status i ne pridaje joj važnost, što se pogoršava nakon smrti njena oca. Prisiljena raditi, mora se snalaziti kao sluškinja koje su izložene na milost i nemilost vlastitim gospodarima.

Ono što me iznenadilo u ovom romanu jest smionost glavnih likova. Nisam očekivala da će Sophie kao glavni ženski lik biti toliko iskorištavana i ponižavana od strane drugih, a opet toliko snažna i čvrsta kod držanja do vlastitih moralnih načela. Ni jednom se nije slomila, već je držala do sebe i svoje situacije te je uvijek bila spremna učiniti ono što je potrebno. Dobro, gotovo uvijek ?

Kažu da mudra osoba uči na vlastitim pogreškama, no istinski mudra osoba uči na tuđim pogreškama.

S druge strane, Benedict se pokazao u drugačijem svjetlu u odnosu na prijašnje romane, barem sam ja stekla takav dojam. Sviđa mi se činjenica što je želio biti netko i nešto te nije htio da ga pamte samo kao jednog od Bridgertona. Međutim, kao glavni lik u ovom dijelu serijala, moje obožavanje ipak ide prema Sophie koja se, usprkos svemu što ju je snašlo, uspjela izboriti za sebe i koja je do kraja ostala lojalna sebi i svojim načelima. Ovaj roman možda i jest prepričavanje Pepeljuge, ali ima sve ono što svaki odličan roman mora imati – divnu dozu humora, trunčicu strasti i obožavanja, odlične dijaloge, jako zanimljiv i neočekivan zaplet, zanimljive i očaravajuće likove.

Roman je definitivno ostavio traga na meni kao pasivnom promatraču ili aktivnom čitatelju te me ponešto i naučio – a to je da uvijek moramo slijediti svoje snove, biti otvoreni i iskreni s ljudima koje volimo jer je istina uvijek bolja od laži koliko god ona bila strašna.

Izvor: Balance in the Chaos