RECENZIJA Brigita Blagajac, Balance in the Chaos

Kao što sam spomenula u recenziji Julijine knjige Vojvoda i ja, upravo je Julia Quinn kriva zašto sam se zaljubila u povijesne ljubavne romane. S njom sam se upoznala prije nekoliko godina i u vrijeme kad sam čitala njene knjige, zadnja koja mi je dospjela u ruke bila je Siru Philippu s ljubavlju. S obzirom da nas je pred mjesec dana dočekala odlična serija Bridgerton pod okriljem Netflixa, valjalo bi ponoviti gradivo i prisjetiti se najdražih mi knjiga.

Koliko volim ovaj roman – Vikont koji me volio – govori i činjenica da sam knjigu pročitala u jedva dva dana. Doslovce sam je progutala. Ta jednostavnost, taj humor, dijalozi, tijek misli glavnih likova – to je nešto što vas preuzme i ne dopušta vam da se odvojite od čitanja. “Još samo jedno poglavlje,” govorim sama sebi dok u 01:20 ujutro s nestrpljenjem čitam stranicu za stranicom. To je ono što volim kod Quinn, ta sposobnost da te drži prikovanim uz knjigu jer stvarno želiš znati što se s likovima dalje događa. Kao i u prethodnoj knjizi, ni u ovoj likovi nisu savršeni. O čemu se to onda radi? Hajde da se prisjetimo.

Vikont koji me volio prati glavu obitelji Bridgerton i nasljednika titule vikonta – Anthonyja Bridgertona. On je odlučio da je vrijeme da si pronađe ženu i da se skrasi, odnosno, stvori nasljednika za titulu. Anthony je čvrsto odlučio da će pronaći savršenu ženu – neku koja je lijepa, pametna i po mogućnosti dobar ulov sezone, kako se šuška po Londonu. I odabir padne na mladu Edwinu Sheffield, prekrasnu mladu damu koja je također u potrazi za mužem kako bi osigurala život svojoj obitelji – majci i polusestri. Obitelj je toliko siromašna da je njena polusestra Kate također morala debitirati iste godine kao i Edwina, iako je nekoliko godina starija i nije toliko lijepa kao sestra. Anthony je odlučio da je Edwina prikladan odabir za majku njegove djece, ali Kate je čvrsto odlučila ne dopustiti vikontu da oženi njenu sestru…i tu počinje prava priča.

…A onda, jednoga dana, sve se promijenilo. Bilo je baš čudno, razmišljao je kasnije, kako se nečiji život može promijeniti u trenu, kako jedne minute život može teći svojim uobičajenim tijekom, a druge minute jednostavno…ne.

Ono što vam moram reći da je ova knjiga napisana s puno više humora i smijeha nego Vojvoda i ja. Dijalozi su zanimljivi i na mahove jako dubokoumni i jako vješto razrađeni. Quinn je ovdje majstorski razradila likove, oni nisu površni, oni imaju strahove, razmišljaju i promišljaju, planiraju, bore se za svoja načela i za svoju obitelj. Zanimljivo je promatrati od početka kako likovi rastu i kako se stvari polako mijenjaju, naočigled nama kao pasivnim promatračima.

I ovdje možemo promatrati međuobiteljske odnose, vidjeti kakav je odnos između braće i sestara, ali i između roditelja i djece. Anthony kao najstariji u obitelji preuzima obiteljsku titulu, ali ona sa sobom povlači i neke druge odgovornosti, koju ostala djeca u obitelji nemaju. To smo imali prilike i vidjeti u romanu Vojvoda i ja, kada se govorilo o prikladnom suprugu za njegovu mlađu sestru Daphne. S druge strane, Kate koja je starija sestra u obitelji također smatra da ima određenu odgovornost prema mlađoj Edwini te ne želi da ona napravi pogrešku i odabere nekoga s kime neće biti sretna.

Šarmantan muškarac je zabavna stvar, a zgodan muškarac je, naravno, prizor za uživanje, ali častan muškarac – ah, on je taj, dragi čitatelju, oko kojeg bi se mlade dame trebale okupljati.

Lady Whistledown

Također, moramo imati na umu da je radnja smještena u 19. stoljetnu Englesku te da su tada bile aktualne neke stvari koje danas nisu – balovi, dnevne posjete, staleži, pa i dogovoreni brakovi. Vrijedila su drugačija pravila ponašanja i drugačije etikete nego danas, stoga ako vam je čudno što je netko ulovljen u kompromitirajućem položaju…vjerujte mi, to je u to vrijeme bio pravi skandal.

Ponovno imamo prilike kronološki pratiti zbivanja prema pisanju anonimne Lady Whistledown. Ono što je zanimljivo jest da se radnja romana odvija neposredno nakon romana Vojvoda i ja, što smo imali prilike i vidjeti u završnici serije Bridgerton koja nas je dočekala na Netflixu.

Znam da je često najteže podijeliti svoje strahove s onima koje najviše voliš.

Što se mene tiče, nemam zamjerki i prigovora za ovaj roman. Svakoj ljubiteljici ljubavnih romana svakako preporučam da se ulovi u koštac s Bridgertonovima, vjerujte mi, neće vas razočarati.

Izvor: Balance in the Chaos