RECENZIJA Brigita Blagajac, Balance in the Chaos

Lisa Kleypas američka je autorica povijesnih ljubavnih romana. S njenim romanima imali smo se već prilike susretati, posebice ako ste čitali romane iz serije Bow Street ili sagu o obitelji Hathaway. Naravno, tu su i starija djela poput serije romana o obitelji Travis ili pak ona sa godišnjim dobima. Nakon Julie Quinn, Kleypas mi je najdraža autorica ljubavnih romana. Njeno pisanje je jednostavno, puno humora i romani se veoma lako čitaju – u jednom dahu. Danas pišemo o posljednjem romanu koji nam je izašao o obitelji Ravenel – o romanu Đavolja kći.

Đavolja kći donosi nam priču o bratu našeg prvog zavodnika Devona Ravenela iz ove serije – Westu Ravenelu. Još jedna odlična stvar kod Lisina pisanja jest i činjenica da su svi romani isprepleteni i da se likovi mahom pojavljuju u više romana, što pričama daje jednu posebnu notu i zaokruženost. Kao što smo već imali prilike čitati u prethodnim romanima, West Ravenel vuk je samotnjak koji se “preobratio” i život posvetio upravljanju i unapređivanju obiteljskog imanja. Naravno, njegova prošlost i dalje ga prati – on i dalje slovi kao zavodnik, pijanica, a nekima čak i kao nasilnik. Westa to nije smetalo, sve dok na jednom obiteljskom događanju nije upoznao mladu udovicu Phoebe Clare. Phoebe je pak, udovica s dvoje djece, a sve što zna o Westu jest da je u internatu kao mali zlostavljao njena pokojnog muža. Odrasla je s predrasudama prema čovjeku kojeg nikada nije upoznala i pratila ju je misao da, ako ga ikada sretne, to mu nikada neće oprostiti. Međutim, nakon što su se konačno upoznali, ostala je iznenađena njegovim ponašanjem i stavovima.

Dobrota se broji najviše onda kada je pružamo onima koji je ne zaslužuju.

Lisa je ponovno iznenadila i oduševila svojim pisanjem. I ovog puta pažnju je posvetila opisivanju detalja, ali dodala je i nešto novo – ovog puta imamo prilike više saznati o agrikulturi 19. stoljeća, obrađivanju zemlje i uzgoju stoke. Osim toga, donosi nam i jedan recept za proljetni pire, koji je glavom i bradom obožavao West Ravenel. Dakle, autorica i dalje istražuje i razvija svoje romane i nastoji ih precizno uklopiti u razdoblje o kojem piše, ne radi se o pukim razglabanjima. Inače nisam osoba koja posvećuje preveliku pažnju detaljima, ali oni ovdje nisu preistaknuti već su vješto uklopljeni u samu radnju romana. Kao što sam spomenula, West je svoje vrijeme posvetio upravljanju imanjem, stoga ne čudi da se autorica fokusirala upravo na modernizaciju seoskog gospodarstva i promjene koje to donosi.

Što se tiče samih likova, sviđaju mi se i Phoebe i West upravo zato što među njima ima toliko suprotnosti. Phoebe otpočetka djeluje kao žena slobodnog duha, ali tu stranu svoje prirode ograničava, kao što ćemo saznati, još od vremena kad se udala za svog pokojnog supruga. No, sve više i više želi biti samostalna i slobodna, a West u njoj potiče upravo to – želju za slobodom. West je, s druge strane, već upoznao i proživio sve čari razvratničkog slobodnog života i sada je svjestan da se mora smiriti, ali definitivno ne uz Phoebe jer želi biti dobar uzor njezinoj djeci što mu njegova prošlost onemogućuje. Sama ta činjenica da je svjestan svojih pogrešaka već govori o tome koliko se West razvio kao lik, u odnosu na Hladnokrvnog zavodnika (prvog romana iz ove serije o Ravenelima) kada smo ga tek upoznali.

Sve u svemu, roman je napet i uzbudljiv od početka do kraja i drugačiji je od prethodnih romana iz serije. Moram priznati da mi nije toliko bio zanimljiv kao ostali iz serijala, ali i dalje smatram da ovaj roman morate pročitati. A i naslovnica romana je predivna!

Izvor: Balance in the Chaos