RECENZIJA Andrea Šikić, Mamine knjige

U rukama držim jednu jako malu knjižicu, ali ono što ona jest i što ona predstavlja jako je veliko. Ted Hughes poznati je britanski pisac, pjesnik, esejist, u javnosti poznat po svojoj romantičnoj vezi sa američkom pjesnikinjom Sylvijom Plath. Iza sebe ostavio je brojna značajna djela, od čega pažnju drži i Dječak tigar koji nam je nedavno došao iz Mozaik knjige uz ilustracije fenomenalnog i meni osobno jako dragog Tomislava Torjanca.

Obični dječak, obična imena – Fred. Nitko ga ne primjećuje. On je samo treće po redu dijete od petero. Ali on zna da je drugačiji. Mada živi svoj život, po glavi mu se mota misao da je poseban. No nikada ništa nije radio drugačije, do jedne noći. Noću je često ležao budan dok bi braća spavala. Te ga je noći zasvrbjelo stopalo. U snu, bio je koza. Borio se sa tigrom. Kad se probudio iz noćne more, vidio je da mu je lijevo stopalo obavijeno krznom.

Spremajući se u školu, zaboravio je na san. Sve dok se na satu matematike nije zamislio. Bio je eskim. Prekoren od strane profesora, u slijedećem je sanjarenju postao genijalni matematičar. Onda je postao lovac. Zatim tigar. Susreo se sa bikom. Od tada se boji bikova. Uplašio je psa. Prestravio ga je u susretu jer je pas koji mu je bio jako drag vidio u njemu tigra.

Shvatili ste. Fred može biti što god želi. Dovoljno je samo da se opusti i počne sanjariti. No, koliko daleko ide snaga koju ovaj dječak dobije u svojim snovima? Koja je točna granica stvarnosti i svijeta u koje odlazi s vremena na vrijeme?

Na kraju priče ostaje osjećaj nedovršenosti, no tako ova priča zapravo treba završiti. Fred se, bojavši se da se zaista pretvara u tigra, povukao. Bojao se nekome reći svoje sumnje i pitanja. I utonuo je u san. Tu priča završava, barem za nas čitatelja. Ali dječja je mašta neograničena, i ako se vratimo na početak, ovdje priča za Freda opet počinje.

Ova je priča genijalan dokaz o bezgraničnoj dječjoj mašti koja može biti opasna i koju je ponekad teško kontrolirati. Ali ona je samo to, mašta i na nama odraslima je da prepoznamo kada se dva svijeta počinju isprepletati. Ova je priča i prekrasna poruka o prihvaćanju drugih i dječjoj potrebi da se istaknu i osjećaju važnima. A tigar? Može li biti bolje simbolike za biti poseban i snažan? ??

Izvor: Mamine knjige