RECENZIJA Andrea Holi, Ključ za knjigu

Svakakvi opisi služe na čast romanu Otok kamelija iz Mozaik knjige, no za mene to nije samo roman o ljepotama prirode i važnosti bilja. To je prije svega priča o načinu na koji prevladavamo strah koji je preuzeo nadzor nad našim životom.

Sylvia je uspješna poslovna žena u sretnome braku s jednako uspješnim suprugom. Njihovu nimalo uzbudljivu i uvijek poslom okupiranu svakodnevicu uzburka obavijest o smrti njezine otuđene tete te vijesti o tome da je od nje naslijedila takozvani Otok kamelija u Bretanji.

Jednom kada se Sylvia uspije odvojiti od posla kojega toliko voli i napokon se nađe na otoku, njezin se život mijenja. Usred niza nepredvidljivih događaja koji je tamo zadese, Sylvia počinje shvaćati da njezin savršeni život uopće nije savršen. A ono najnevjerojatnije jest da će Sylvia napokon pronaći dovoljno hrabrosti da ga iz korijena promijeni.

Ovisno o sorti, kameliji je potrebno šest do osam godina da uopće stvori sjeme. A tada je u jednom takvom mještovitom vrtu, kakav imamo mi i većina drugih uzgajivača kamelija, prilično neizvjesno koja je biljka oplodila kameliju. Na taj način nastaju mnoge nove inačice, novi oblici listova i šare na cvjetovima. Vrlo se rijetko događa da mlada biljka nalikuje onoj od koje je nastala.

Otok kamelija Sylviji ne predstavlja iznenađenje samo zato što nije očekivala da bi ikada mogla posjedovati nešto tako nevjerojatno poput otoka. Ono što ju iznenađuje više od svega je ona sama, njezine želje i pobude koje su isplivale na površinu jednom kad se tamo našla.

Davnih dana, nakon što je bila povrijeđena, Sylvia je iz straha da se povijest ne ponovi donjela odluku koja će zagospodariti njezinim životom. Zbog te je odluke postala prije svega pragmatična, branivši sebi da osjeća i želi stvari na koje je imala pravo. Sylvia se i u poslu i u braku vodila zakonima kojima su je podučili oni “mudriji” od nje, a koji su od nje tražili da zatvara oči pred istinom, trpi i brani nemoralno ponašanje svojeg supruga.

Kada se jednom našla na otoku, daleko od muža i obaveza, Sylvia je napokon dobila priliku zagledati se u sebe, a onda ju je iznenadilo to što je otkrila. U kamelijama je pronašla izvor ljepote za kojim je dugo tragala, a u ljudima na otoku prepoznala je obitelj. Ta ju je kombinacija natjerala da se bori za otok i njegove ljude, da se suoči s nepravdom i stavi na kocku sve što je dotad živjela. Po prvi je puta dobro razmislila o tome što želi i shvatila je da je nekad vrijedno riskirati bogatstvo i moć za vrt šarenih cvjetova i šaku dobrih ljudi. Žena koja je robovala poslu i prividno sretnom braku, napokon je postala slobodna.

Zamislite otočić pun cvijeća, miran, tih i povučen – samo za vas. Zamislite cvjetove, sve redom posebne, različite i jedinstvene. Zamislite mir i ispunjenost ljepotom prirode, sjedinjenje sa samima sobom koje vam jednostavno ne dozvoljava da osjećate išta više osim nade, sreće i potpune slobode. To je Otok kamelija.

Tabea Bach svoju je priču začinila napetim scenama koje nas do zadnje stranice drže u neizvjesnosti pred onime što će se dogoditi s našim likovima. Njezina priča je uzbudljiva, dinamična i pomalo potresna. I u svemu nevjerojatna.

Ona se ne propušta.

Izvor: Ključ za knjigu