RECENZIJA Andrea Holi, Ključ za knjigu

Čitati o Ravavenelima pomalo djeluje kao prisustvovati obiteljskom okupljanju. Svi članovi su prisutni i dobro raspoloženi pa sa sigurnošću možmo reći da nam neće biti dosadno. Đavolja kći peti je dio iz serijala, a objavljena je u Mozaik knjizi.

Đavolja neodoljiva kći

Nakon smrti muža koji joj je ujedno bio i najbolji prijatelj, Phoebe i njezinih dvoje sinova nađu se u društvu Westa Ravenela. Iako je pokušavala izbjeći tog čovjeka, koji je, dok su bili dječaci, zlostavljao njezinog osjetljivog muža, West je igrom slučaja previše puta našao u njezinoj blizini. A dok je razgovarala s njime praveći se da joj to nije neugodno, polako je počela uviđati da taj Ravenel, unatoč svojim grijesima, možda i nije toliko loš koliko se na prvu činilo.

Westa je Phoebe odmah očarala, no znao je da on nije čovjek za ženu koja treba stabilnost za sebe i svoju djecu. Kao nekadašnji razvartnik i danguba, odlučio je od svojeg života napraviti nešto korisno. No vještine koje je usput steknuo, najviše koristite upravo Phoebe koja je preuzela brigu za imanje svojeg pokojnog muža.

Dok njih dvoje pronalaze razloge zašto nisu dobri jedno za drugo, mi ćemo pratiti priču dvoje potpuno neodoljivih, zanimjivih protivika koji će postati ljubavnici.

Kao u visokom društvu

Družeći se s Ravnelima, a pogotovo zahvaljujući autoričinu širokom znanju i bogatom iskustvu, naučila sam zaista puno detalja o njihovom dobu. Kao netko tko ne voli previše detalja u opisivanju ambijenta, vremena pa i ljudi (vjerujem u minimalizam po tom pitanju), jako sam se ugodno iznenadila kada sam zapazila da uživam u Kleypasinom oslikavanju pojedinih scena.

U ovome romanu posebnu pažnju posvetila je odjeći, dobroj hrani i agrikulturi, o čemu nam je dala malo više informacija – taman dovoljno da nas još više zainteresira za neku scenu ili lika. Na kraju knjige nalazi se recept za proljetni pire koji West obožava, a to je značilo samo jedno: da sam ga i ja morala isprobati jer je vrlo jednostavan za pripremu i sastojci su lako pribavljivi. Imam samo jednu riječ kojom bi vam ga mogla opisati: mljac.

Kompatibilni likovi

Obožavani serijal o obitelji Ravanel dobio je još jedan nastavak, ovaj puta o đavoljoj kćeri đavoljeg oca. Sebastiana poznajemo kao pravednog no nesavršenog gospodara, ličnost i autoritet, a Phebi je naslijedila njegovu srčanost, snagu i sposobnost. I živce, ponajviše živce koji su joj trebali kako bi se pomirila s mirnim životom koji je bila prisiljena voditi s prvim suprugom. Već na samom početku romana vidljivo je koliko mora kontrolirati svoju prirodnu želju za slobodom i pustolovinom.

S druge strane, West je slobodu i pustolovinu itekako upoznao, pa zna prepoznati da je i njoj potrebna. On pak treba stabilnost koju mu Phoebe može pružiti. Likovi su itekako kompatibilni, a posebno me oduševilo što je, s obzirom na njihovu reputaciju, njihovo ponašanje upravo suprotno. West, nekad znan kao sklon svim porocima, razumije da je vrijeme da se smiri. A dosad krotka Phoebe počinje širiti svoja krila. Cijeli roman lijepi je prikaz toga kako si njih dvoje međusobno u tome pomažu.

Đavolja kći i ostali Raveneli

Serijal u originalu uključuje ukupno sedam knjiga koje se mogu čitati zasebno, no odlučite li čitati cijeli serijal, sve prevedene možete čitati sljedećim redoslijedom: Hladnokrvni zavodnik, Udaja za Winterbornea, Igra s vragom, Kao stranci i Đavolja kći.

Izvor: Ključ za knjigu