RECENZIJA Andrea Holi, Ključ za knjigu

Ovaj roman upravo je ono što vam treba ovih dana dok stopala sve više zebu, a toplina se traži u čaju i dekicama. Kad strast zavlada nevjerojatno je stravstvena i emotivna ljubavna priča o izgubljenoj princezi iz napoleonova doba. Roman je objavljen u Mozaik knjizi, a zavoljet ćete ga već nakon nekoliko stranica.

Kad strast zavlada u Lubiniji

Na svoj osamnaesti rođendan, Alana saznaje da je cijeli njezin život bio laž. Njezin skrbnik nije njezin rod, već muškarac koji joj je spasio život dok je zapravo bio poslan da je ubije. Iz kolijevke rodnog doma uzeta je kao beba, a sada je vrijeme da se vrati kući: kao izgubljena princeza.

Alanina avantura započinje u trenutku kada stigne na dvor i predstavi se Christophu, zapovjedniku kraljeve garde. Nakon što joj one neko vrijeme onemogućava stati pred kralja, Alana saznaje da se to ni neće dogoditi tako skoro. Naime, nije prva djevojka koja se pojavila u dvorcu tvrdeći da je izgubljena kraljeva kći. Ni kralj ni Christoph zato nisu skloni vjerovati njezinim pričama.

Ostavši pod Chistophovom zaštitom, Alanin cilj postat će, unatoč brojnim dokazima koji joj ne idu u prilog, dokazati da ona zaista jest princeza. To što će se usput zaljubiti u Chistopha, a i on u nju, samo će dati dodatni čar njezinoj nevjerojatnoj priči. No, s novom titulom doći će i nove obaveze. Ako uspije dokazati da je princeza, to znači da će morati potražiti muškarca višeg staleža. Hoće li Christoph pustiti da mu ona samo tako sklizne kroz prste?

Johanna Lindsey: Kad strast zavlada

Tko nam priča priču?

Ova knjiga dosta dugo stajala mi je na polici i već nekoliko puta planirala sam je pročitati. Ipak, na kraju bi mi uvijek uletjelo nešto drugo što mi se tada činilo primamljivijim. Kad strast zavlada bila je bolja od puno knjiga kojima sam u tim trenucima davala prednost pa sam zaista sretna što sam se napokon opametila i prestala je odgađati. Također je i prva knjiga J.Lindsey koju sam pročitala.

Roman je pisan u trećem licu i iz perspektive nekoliko likova, iako najviše vremena čitamo s Alanina gledišta. Objektivno gledajući, ono i jest najvažnije s obzirom da nas zanima na koji će Alana način razriješiti zavrzlamu oko svojeg porijekla. Kad čitamo iz Christophove perspektive, najviše je to kako bismo razumjeli njegovo, ponekad čak malo okrutno, ponašanje prema Alani. Okolnosti koje se zbivaju izvan vidokruga spomenutih likova pojašnjene su nam zahvaljujući Rastibonu, Alaninom skrbniku. On si daje u zadatak pronaći ljude koji su ga davnih dana unajmili da je ubije. Dobivamo čak i kratak uvid u kraljevska posla, dakako, u onaj dio koji je važan kako bismo saznali kakvo je njegovo mišljenje o takozvanoj izgubljeno kćeri.

Što će nas zanimati o knjizi?

Prvi čin (prvih 25% knjige) više je orijentiran na likove, a manje na radnju, pa bi vam se mogao činiti sporim ako ste skloniji knjigama koje su dramatične od prve stranice. Ovdje smo više orijentirani na likove i njihove odnose. To nam služi kako bismo dobili dojam o tome tko su oni, prvenstveno tko je Alana, s obzirom da muškog protagonista upoznajemo tek na kraju tog dijela, oko stote stranice. S obzirom da je taj dio romana u Alaninom život unosi veliku promjenu, važno nam je znati kako njezin lik izgleda prije nego što radnja počne. To će nam kasnije služiti kako bismo lakše pratili razvoj njezina lika i zamijetili promjene koje su se u njemu dogodile zbog svih situacija kroz koje će proći.

U drugom dijelu (25%-75% knjige) Alana saznaje koliko će zapravo teško biti dokazati svoje porijeklo, ponajviše zato što joj najprije mora povjerovati Christoph. Zato nas ovdje čeka niz situacija, koje zapravo jesu najpoticajnije i najslađe, kroz koje će se njihov odnos razvijati i rasti. U romanu i dalje neće biti nekih istaknutijih akcija koje će likovi poduzimati i fokus će se zadržati na odnosima. Ali ljudi moji, ovaj roman zbog toga je toliko umirujuć, a istovremeno emotivno pustolovan. Ja sam ostala oduševljena.

Johanna Lindsey: Kad strast zavlada

Kad strast zavlada i vi se zaljubite u knjigu

No ne bih ja bila ja da nisam nanjušila barem jednu slabost. U ovoj knjizi to je nakon što Christoph povjeruje da Alana nije prijetnja kraljevu životu, a i dalje ju ne pusti da ga vidi. Zašto? To bi odmah razriješilo njezin problem pa mi je ovdje potreban dobar razlog. No uzet ću ovu situaciju s dozom rezerve jer je moguće da sam u kojem ranijem razgovoru previdjela nešto ključno. Ako ste naišli na odgovor koji bi mi ovdje pomogao, svakako mi javite u komentaru!

Sve u svemu, ostatak knjige mi je bio toliko krasan da će mi ova knjiga dugo vremena ostati u sjećanju. A sada, pretpostavljam da ste vi bili pametniji od mene i pročitali puno više knjiga J.Lindsey. Koja vam je najdraža? Nalazi li se Kad strast za vlada pri vrhu te liste?

Izvor: Ključ za knjigu