RECENZIJA Andrea Divić, Cro-kultura

Miro Gavran pisac je, dramatičar i esejist kojemu su riječi glavno oruđe. Ipak, iako se bavi i stvara riječima, o njemu govore i brojke: najprevođenijeg i najizvođenijeg našega pisca čita se na 40 jezika, predstave je gledalo više od tri milijuna ljudi, online broj pregleda također raste iz dana u dan, što samo svjedoči o tome koliko je Miro Gavran rado čitan i gledan. Dok ovo tipkam, vjerojatno te brojke rastu, a njegovih se djela rado late i kritika i publika, ostavljajući prostora za brojne nagrade, interpretacije i susrete. Pisac je on za sve generacije, a urednik Zoran Maljković i nakladnik Mozaik knjiga donose novo izdanje njegove dobro poznate uspješnice za mlade.

Zaljubljen do ušiju nije roman samo o ljubavi, roman je to o obitelji, đačkome životu, prijateljstvu, osjećajima i mladenaštvu. Dakako, upravo je ljubav nit koja povezuje sve te teme, a pripovjedačevo prvo lice daje dozu bliskosti i iskrenosti u kojoj se lako pronaći. Ozbiljnom problemu alkoholizma i prevare te tomu kako ozbiljni problemi utječu na obitelj, Gavran pristupa utješno i ljudski, pokazujući da sloga i zajedništvo mogu riješiti sve probleme. Prve ljubavi, prijateljske ljubavi, bratsko-sestrinske ljubavi, ljubavi koje su na na kušnji i ljubav starijih članova obitelji utkane su u rečenice ovoga romana koji vješto balansira između ozbiljnosti tema i mladenačke lepršavosti, a Gavran čitatelje nipošto ne zamara problemima, nego ih opisuje kao sastavni dio života i prolazi s čitateljima kroz proces rješavanja. Osim što s njima suosjeća, nenametljivo ih vodi radnjom i nudi blagotvorna rješenja, Miro Gavran sa svojim čitateljima komunicira i kvizom na kraju romana, dodajući mu i dozu napetosti, iščekivanja koje se javlja prije saznavanja rezultata testa. Time se čitatelji na još jedan način mogu pronaći i steći čitateljsko iskustvo na novoj razini. Prepoznatljiva autorova jednostavnost u složenim temama pri čemu do izražaja dolazi bogatstvo emocija umjesto kićenosti riječi razlog je zašto su njegovi romani svevremeni i iako je ovo roman za mlade, za njim će rado posegnuti i zreliji čitatelji.

Prvo izdanje ovoga romana objavljeno je 1994, godine, a povod ovome osvrtu je njegovo šesnaesto izdanje. Ako dosad niste, ne propustite ga pročitati jer je ovo roman koji se čita generacijama, a zaljubljenost do ušiju još je vedrija uz dobru knjigu!

Izvor: Cro-kultura