Austrija, 1938. godina.
Kristoff je dječak koji se pretvara u muškarca. Postao je šegrt majstora gravera. Kristoff nije židov, ali njegov majstor je. Žive u vremenu kada je strah od smrti prisutan u svakom trenutku, strah od Nijemaca. Uči svaki dan i sve je bolji u svom poslu, a onda jednog dana njegov učitelj, čovjek koji mu je bio najbliže ocu, nestane. Tu su noć nazvali Kristalna noć. Sada je prisiljen raditi za Nijemce, izrađivati poštanske marke, uz pomoć Elene, djevojke koja mu je postala sve na svijetu. Ona je kći njegovog učitelja i posjeduje dar i hrabrost kako bi pomagala nevinim ljudima u tom groznom ratu. Kristoff samo želi spasiti Elenu, njezinu obitelj i sebe, ali ništa nije jednostavno u to vrijeme.
Los Angeles, 1989. godina.
Katie Nelson proživljava najteže trenutke u svom životu. Trenutno je u postupku razvoda braka, a ni sama ne zna zašto je došao kraj njezinom braku od muškarca s kojim svaki dan radi i dijeli život. Otac joj se nalazi u staračkom domu jer se više ne može brinuti sam za sebe. Gubi pamćenje, više se niti nje ne sjeti svaki put kada ga posjeti. Odlučila je očevu zbirku poštanskih maraka odnijeti na procjenu, a nije bila ni svjesna da s tim činom započinje njezin odlazak u prošlost. Procjenitelj otkriva neobičnu marku na poleđini pisma koje nikada nije poslano. Pismo je iz Drugog svjetskog rata i marka na njemu ih oboje zaintrigira, ali i pismo za koje se čini da je ljubavno. Oboje odluče pronaći osobu koja je trebala primiti to pismo. Kreću na putovanje koje će im otkriti istinu o teškom ratu, ali i priču o strasti i ljubavi dok je strah utkan u svaki dah i svaku misao.
Ovo je jedna prekrasna, dirljiva, tužna i teška priča o dvoje ljudi koji se bore za svoj život u krvavom ratu koji ne bira svoje žrtve. Ovo je priča o vjeri koja je bila zabranjena, o ljudima koji su morali skrivati tko su i što su, o poštanskim markama koje su imale iznenađujuće veliku ulogu u ratu. Ovo je priča o ljudima koji se izgube, o sjećanjima na prošlost, a zaboravu sadašnjosti. Ovo je priča o ljudima, obiteljima koji se nalaze sa strane, o onima koji gledaju kako im se najbliže osobe gube, a ne mogu ih vratiti na pravi put. O nevinim žrtvama, o hrabrim pojedincima koji su dali svoje živote u pokušaju da nešto učine, u pokušaju da se suprotstave. Ovo je priča o životu, nadi, hrabrosti, strahu i vjeri.
Priča je prekrasno napisana, prekrasan stil pisanja, prekrasni likovi koji su na neki način oživjeli tijekom čitanja. Autorica je napisala priču koju ću jako dugo pamtiti. Ovo je knjiga uz koju vam trebaju maramice jer će suze same krenuti. Priča prepuna emocija. Tuga, strah, nada. Ta hrabrost koju možemo osjetiti pod prstima dok čitamo o njihovoj borbi. Ali i priča u budućnosti, priča kada jedno pismo potakne putovanje za istinom, ta priča je na svoj neki način isto dragocjena. Na neki način te dvije priče čine cjelinu, savršen spoj.
Mogu osjetiti tugu koju osjeti Katie što ju njezin otac ne prepoznaje, mogu osjetiti strah od onoga što ju čeka nakon propadanja braka, ali i tu čežnju za istinom, tu gorljivu želju za pronalaskom osobe koja nije primila ljubavno pismo koje je za nju napisano u vremenu kada je prevladavao strah. Prekrasno, tužno, ali ipak prekrasno. Ono što je također jako zanimljivo je činjenica kako je autorica zapravo spojila fikciju i stvarnost. Jako puno istinitih, stvarnih činjenica i osoba je uklopljeno u samu priču i zbog toga se sve čini još realnije, stvarnije, tužnije. Autorica je u priču uklopila i svoja iskustva s osobama koje gube pamćenje.
“Odjednom uviđam golemost svega toga, kako su ti maleni pokreti i izbori prije mnogo vremena odredili mnogo toga vezanog uz moj život. “
“Možda je moj otac bio u pravu. Ne postoji samo jedan završetak, jedan odgovor, jedna osoba koja nas može usrećiti, ili ne. Možda svi možemo početi iznova, postati drugi ljudi. “
Ono što sam shvatila nakon čitanja ove knjige, priče koja dira u srce, je to da bih bila jako razočarana da ju nikada nisam pročitala. Ovo je ona vrsta knjige koju bi svi u životu jednom trebali pročitati. Ovo je priča koja će vas potaknuti na razmišljanje.
Imate sve moje najiskrenije preporuke za ovu dirljivu, prekrasnu knjigu.