Madeleine Grant vesela je i mudra djevojka željna što bolje edukacije pa na jedan semestar odlazi iz Engleske na parišku Sorbonu. Ondje joj planove o učenju pomrsi naočit mladić s kojim slučajan susret prerasta u odnos koji oboje priželjkuju nastaviti. No na putu im stoji činjenica da se ona uskoro vraća u rodni kraj, ali i njezin otac te zla maćeha kojima se ne bi svidjela ideja da ostane u Parizu dulje no što je potrebno. Ne slute ipak da će im to biti najmanji problemi jer rat kuca na vrata, rat koji će zauvijek promijeniti njihove živote. Uloga koju će Madeleine dobiti u tom ratu iznenadila bi mnoge, a ponajviše nju samu.

Već sam sama sebi dosadna s ponavljanjem koliko volim romane ratne tematike i kako to s jedne strane nije baš prikladna izjava. Ipak, vjerujem da imam puno istomišljenika koji me u potpunosti razumiju, a ako ste i vi jedan od tih, preporučujem vam ovaj roman. Radnja je smještena u periodu između 1931. i 1946. godine, što obuhvaća i ratne godine koje su promijenile živote svih aktera ove priče. U fokusu je Madeleine, djevojka koja na prvu bježi iz ratom zahvaćenog Pariza u sigurnost svog doma, no uslijed nekih nemilih događaja pronalazi u sebi hrabrost i snagu za koje niti sama nije znala da ih posjeduje te odlazi u ratno područje kako bi pomogla u obrani od neprijatelja. Svidjelo mi se što je donijela takvu odluku iako je znala koliko opasnosti ona sa sobom nosi, što nije odustala niti u jednom trenutku i što je duboko u sebi uspijevala pronaći volju i motivaciju. Jer bilo je zaista puno gubitaka i nesretnih situacija zbog kojih bi mnogi na njezinom mjestu odustali i predali se, u nekim trenutcima izgledalo je kao da ništa nema smisla i da je sve uzalud. Teško je ne zapitati se koliko bismo i mi sami izdržali na njezinom mjestu, čime bismo se vodili i kakve odluke donosili. Vjerujem da je nemoguće znati dok nisi u toj situaciji, a najiskrenije se nadam da nikada nećemo niti imati tu priliku.

Priča koju nam je ovog puta donijela meni veoma draga autorica jako je zanimljiva i napeta, a u čitateljima izaziva brojne emocije. Meni je nekako nemoguće kod ovakvih knjiga biti samo neutralni čitatelj kojeg ne dotiču sudbine likova o kojima čitam, je li to do mene same ili pak do činjenice da su ovakve i slične sudbine uistinu u nekom trenutku proživljene, zaista ne znam. Kad sam se već dotaknula samih likova, moram ovdje napomenuti da me je malo kroz knjigu zasmetalo što veliki broj njih vrlo dobro izrađuje i čita zemljovide, onako kao od šale. Možda je do mene jer ja imam malenih problema s tim, no vjerojatno ne bih to niti primijetila da se nije često ponavljalo.

Osim emocija koje dobivam iz knjiga ove autorice, jako mi se svidjelo koliko realistično prikazuje ljudske živote, ali i kombinacija različitih tema, primjerice ljubavnih odnosa, prijateljskih odnosa, obiteljskih, ratnog dijela, osobina likova itd. Zaista puno toga donosi kroz svoje romane i to sve vješto kombinira, ničeg nema previše niti premalo, taman toliko da nas dotakne i natjera da promišljamo o pročitanome. Od mene imate preporuku za ovu knjigu, vjerujem da ćete uživati ako i inače volite slične knjige.