INTERVJU Marina Pavić, Z1

Dvadeset godina nakon objavljivanja kultnog naslova “Odabrane drame” (2001.), Miro Gavran izlazi pred čitatelje s izborom od devet drama nastalih u protekla dva desetljeća, od kojih se pet prvi put tiska u knjizi. „Odabrane drame Gavran 2001.-2021.“ pružaju sjajan materijal glumcima i redateljima za gradnju sugestivnih predstava, ali bez sumnje ovi tekstovi su zanimljivi i za čitanje, poput devet atraktivnih pripovijesti kojima se na umjetnički uvjerljiv način tematizira naša suvremenost.

Pogovor ovom vrijednom izdanju napisao je Venko Andonovski, vodeći suvremeni makedonski dramatičar, romanopisac, sveučilišni profesor i semiotičar kazališta.

Miro Gavran nije samo najizvođeniji hrvatski pisac u Hrvatskoj i svijetu, s brojnim nagradama i priznanjima. On je i kazališne fenomen stalno otvoren za eksperimente na svim mogućim razinama. To je pozicija koju brane svi veliki, iznimni svjetski pisci današnjeg doba, a nema ih puno. Djela su mu prevedena na više od 40 jezika. Po njegovim dramama i komedijama nastalo je više od 400 kazališnih premijera diljem svijeta, a pogledalo ih je više od četiri milijuna ljudi. Vjerojatno je jedini živući dramatičar u svijetu kojem su u čak pet zemalja organizirali kazališni festival njemu posvećen GavranFest ), na kojem se izvode predstave nastale isključivo prema njegovim dramama i komedijama.

Jedan je od rijetkih europskih dramatičara koji je imao premijeru svoje drame u najznačajnijem američkom kazališnom centru Eugene O’Neill Theater Center u Waterfordu (1999., Kraljevi i konjušari). Njegovi kazališni i prozni tekstovi uvršteni su u brojne antologije i hrestomatije u zemlji i inozemstvu, a njegovo djelo proučava se na brojnim sveučilištima diljem svijeta.

Gostovanje Mire Gavrana u emisiji “Riječ na riječ” Z1 televizije pogledajte na linku.

Izvor: Z1