INTERVJU Maja Car, Večernji list

Hrvatskoj publici dobro su poznati krvavi slučajevi istražiteljice Kim Stone proizašli iz pera britanske autorice hit krimića Angele Marsons. Njezine knjige idu kao halva, diljem svijeta prodala ih je više od četiri milijuna, prevođene su na 28 jezika, a u izdanju Mozaik knjige upravo je izašao prijevod na hrvatski jezik trećeg njezina romana “Izgubljene djevojčice”.

Svaki vaš novi roman bolji je od prethodnog. To tvrde svi vaši obožavatelji. Hvala na ovim lijepim riječima!

Drago mi je što su i čitatelji u Hrvatskoj zavoljeli Kim i da je prate. A taj osjećaj da je svaki novi roman bolji, mislim da se on stječe jer sa svakom novom knjigom čitatelji se sve više upoznaju s likovima i osjećaju jaču povezanost s njima. Silno me raduje kada od nekoga čujem da je za vrijeme čitanja nove knjige imao osjećaj kao da je na kavi sa starim prijateljem.

U svijetu kriminalističkih romana mnogo je serijala u kojima su glavni likovi istražitelji. Po čemu je Kim Stone posebna?

Znam da Kim često djeluje hladno i bezobrazno, ali ona je istodobno i velika zagovornica pravde i dosljedna je u borbi za slabije i one kojima je potrebna pomoć. Čitatelji mogu prepoznati tu njezinu strast zbog čega će joj oprostiti nedostatak društvenih i socijalnih vještina sve dok radi ispravne stvari.

Koliko nastavaka još možemo očekivati?

Nedavno sam potpisala ugovor za 12 novih nastavaka, što će ukupno biti 28 knjiga u serijalu. Moja najdraža knjiga među njima je upravo posljednja objavljena u Hrvatskoj, “Izgubljene djevojčice”. Taj roman najbliže je originalnoj ideji koju sam imala kad sam počela pisati. Kad sam krenula, naprosto nisam mogla stati pa je on ujedno i moj najduži roman ikad napisan.

Sigurno nije jednostavno osmisliti tolike psihopate i zločine koje ćete pretočiti u savršenu knjigu. Što vas inspirira?

Primjerice s romanom “Izgubljene djevojčice” željela sam istražiti što se događa u situaciji u koju sam smjestila dvije obitelji u nadmetanju čije će dijete preživjeti. Konkretno, dvije djevojčice su otete, samo će jedna biti vraćena. Roditelji koji ponude veći iznos dobit će svoju kćer natrag. Par koji izgubi na toj mračnoj aukciji svoje dijete više neće vidjeti. Uglavnom, sve što vidim na televiziji ili čujem u nekom razgovoru, a privuče moju pažnju, koristim kao podlogu za daljnje razvijanje ideja.

Prije velikog svjetskog uspjeha imali ste mnogo problema s pronalaskom izdavača. Radili ste kao zaštitarka i pokušavali 25 godina dok nije upalilo. Što vas je tjeralo dalje, da ne odustanete od snova?

Moja partnerica bila je uz mene na tom putu i nije mi dopuštala da odustanem od snova. Čak i u onim najtežim danima ona bi uvijek pronašla način da me vrati pisanju i ohrabri da vjerujem u sebe. Ona je uvijek nalazila načine kako da odbijanje i neuspjeh ostavim iza sebe i fokusiram se na ono što najviše volim – pisanje. Osim toga, dugo sam pisala knjige za koje sam mislila da bi se trebale svidjeti izdavačima i urednicima. Kad sam dopustila da moja prvotna ideja o Kim preuzme moje pero, uspjela sam.

Kako se nosite sa stresom i pritiskom u ovim ekstremnim uvjetima koje nam je svima nametnula pandemija?

Mislim da su ovo najčudnija moguća vremena koja moramo proživjeti i preživjeti. U početku sam vodila veliku bitku sama sa sobom i s pronalaskom koncentracije jer su mi misli sve vrijeme bile usmjerene na obitelj i prijatelje i strah za njihovo zdravlje. Vidjela sam da tako dalje neće ići i nekako sam pronašla ritam pa sada pisanje koristim kao bijeg od svega što se trenutačno događa. I dalje pomno pratim što se zbiva u svijetu, ali naprosto više ne dopuštam da me ova situacija potpuno preuzme.

Što radite kada ne pišete? Koje su vaše omiljene aktivnosti?

Volim čitati i to upravo slične knjige mojima, krimiće koje ne možeš ispustiti iz ruku jer želiš što prije znati rješenje. Jednako tako moram priznati da uživam provoditi vrijeme i na društvenim mrežama. Velika sam zaljubljenica u prirodu i svaki slobodan trenutak iskoristim da sa psima odem u prirodu u potragu za pejzažima koji oduzimaju dah. A moram vam otkriti i bizarnu činjenicu da sam ovisnica o igrici “Pet Rescue”, ali neka to ostane naša mala tajna!

Izvor: Večernji list