INTERVJU Damir Leljak, Gloria

Ženski rukopis kao nadahnuće

DOM ZAPREŠIĆKE SPISATELJICE INES MARCIUŠ KRULJAC ODRAZ JE NJEZINOG KARAKTERA – RAZIGRAN JE, MAŠTOVIT I EKLEKTIČAN TE UKRAŠEN UMJETNIČKIM DJELIMA DOMAĆIH SLIKARICA

Ines često piše na stolu u blagavaonici u društvu mačke Mine, a slikovnice u izdanju Mozaik knjige joj ilustrira zagrebačka umjetnica Jasmina Kosanović, koja izrađuje i zanimljive lutkice

Zaprešićka spisateljica Ines Marciuš Kruljac (53) živi u kući u nizu s pročeljem koje se naizgled ne razlikuje od ostalih u naselju, no kad se uđe u njezin dom, sve je samo ne jednolično i dosadno. Dok mnogi u uređenju interijera preferiraju jednoobraznost i strogi minimalizam, kod autorice četiri knjige za djecu zaigrano je, šareno i puno detalja. Iako u 130 četvornih metara velikoj jednokatnici živi sa suprugom Goranom, menadžerom u IT kompaniji, sinom Tiborom (22) i kćeri Gitom (14), za eklektično uređenje uglavnom je ona zaslužna.

– Dom odražava moj karakter, jer sam ljubiteljica britanskog načina uređenja u stilu mix & match. Djeca znaju reći čemu ova ili ona figurica, suprug bi katkad htio mirnije okruženje, ali što da radim kad sam to ja? Sve mi treba i sve koristim. Teško mi je rastati se od stvari pa ih pokušavam prenamijeniti ako ničemu ne služe – govori Ines kojoj su, primjerice, za oko zapela dva stara kofera iz humanitarne udruge Remar pa će ih uklopiti negdje u prostor. U Zaprešiću je Ines gotovo dvadeset godina, jer su kao mlada obitelj željeli više prostora od jednoipolsobnog stana u zagrebačkoj četvrti Prečko, gdje su dotad živjeli. Oduševilo ih je to što su okruženi prirodom, a opet blizu metropole.

– Uređivanje je išlo u fazama. Prvo uneseš što imaš iz svog starog stana, a onda shvatiš da imaš puno prostora, što pruža brojne mogućnosti za igru i isprobavanje. Cijeli život skupljam slike, a imala sam tu sreću da sam mnogo umjetnika upoznala u Zaprešiću. U posljednje vrijeme preferiram slikarice pa moj dom, uz ostale, krase djela Jadranke Ivaniš Yaye, Gabrijele Rukelj Krašković, Tisje Kljaković i Marine Mesar poznatije kao OKO – otkriva Ines, pokazujući u dnevnom boravku i kip Gospe koju je Staša Sahman pretvorila u pankericu. Ista je umjetnica izradila i krojačku lutku na gornjoj etaži, gdje je Ines stavila svoje broševe jer joj je žao da stoje u kutiji. Tu su i lutkice Jasmine Kosanović, umjetnice koja je ilustrirala sve njene slikovnice, a i zaslužna je što se Ines počela baviti pisanjem. Zamolila ju je, naime, da joj napiše priču koju će ilustrirati i tako je prije tri godine objavila “Noć kad je Lisac uhvatio Mjesec”. Kasnije je Ines, koja je odmalena voljela knjige i stripove, napisala slikovnice “Raščupani lav”, “Divlja svinja ide na more” te “Djed i vještica”, za koju je lani dobila nagradu Grigor Vitez za najbolji dječji tekst. Predala je tekst za novu slikovnicu koju će ponovno ilustrirati Jasmina Kosanović – izdavač je Mozaik knjiga – a radnja se događa u cirkusu.

– Nije mi bitno gdje pišem, samo da me uhvati inspiracija, ali najčešće sam za stolom u blagovaonici s pogledom na naš vrt. Ako mi pak treba jaka koncentracija, zatvorim se u spavaću sobu da mi nitko ne smeta. Inače mi je najdraže mjesto u kući kutna garnitura u dnevnom boravku gdje čitam ili gledam britanske serije i Ligu prvaka – kaže Ines, čiji je dnevni boravak spojen s kuhinjom koja je kombinacija drveta i materijala od recikliranih plastičnih boca. U slobodno vrijeme zasvira na električnom klaviru u dnevnom boravku – krasi ga heklani tabletić na kojem piše “kriminalni milje” – a za glazbu je talentirana i njena kći. Svira klavir i saksofon, no željela bi biti informatičarka poput tate. Za razliku od brata koji je u Engleskoj diplomirao glumu i svoju budućnost vidi u umjetnosti.

– Jedno dijete je prizemno, a drugo u umjetničkim vodama. Dobro je da oboje nisu umjetnici, jer netko nas mora i hraniti – šali se Ines, dodajući kako su članovi njihove obitelji i dvije mace vrste Maine Coon. Zovu se Mina i Lola i slobodno šeću po cijeloj kući.

Izvor: Gloria