Kad sam uzimala ovu knjigu u ruke uopće nisam znala što očekivati. O ovom autoru nisam znala ništa, a nisam nabasala ni na jednu recenziju baš ovog njegovog djela. Sinopsis je bio obećavajući, a naslovnica me je odmah na prvu zaintrigirala i privukla – nešto mi je govorilo da će to biti štivo po mom guštu, i nisam se prevarila.
Ja baš obožavam kratke priče. Ali ono – jako, jako, jako. Veseli me činjenica da se sve više i više mogu pronaći odlične zbirke, bilo domaćih bilo stranih autora, na našem tržištu jer one su uistinu nešto posebno – da ne naglašavam opet po tko zna koji put praktičnost čitanja takvog štiva jer između svake kratke priče možete uzeti pauzu i odraditi nešto drugo, a knjigu ne morate pročitati isti dan, već si lijepo svaki dan možete „zasladiti“ svoje čitalačko nepce nečim kvalitetnim u kraćoj formi.
Ove su priče zaista odlične, ne znam koja mi je bolja od koje. Svaka je bila jedno posebno i ugodno iznenađenje, i svaka je obrađivala neku važnu i životnu temu, a opet su sve nekako univerzalno povezane u lijepu i skladnu cjelinu, tvoreći zbirku o kojoj bi se moglo raspredati satima, danima, tjednima – jer sigurna sam da će svatko doživjeti ove priče na neki svoj način, i izvući iz njih nešto samo za sebe.
Zaista majstorski napisane, ove priče itekako potiču na razmišljanje, a svaka ostavlja baš dubok dojam na čitatelja, i zadržava se dugo u njemu nakon što se knjiga odloži. Izdvojit ću prvu, čija radnja počinje u Rusiji ali se nastavlja u Americi i koja me je toliko obuzela, da mi je na kraju bilo krivo što je tako kratka. A onda s druge strane, savršene je dužine da ne optereti čitatelja, već da ga ostavi iskreno zadivljenog zbog genijalnog prikaza ljudske sudbine i života koji je nadasve nepredvidiv i za kojega nikada ne znam u kojem će nas smjeru odvesti. Glavni muški lik iz te priče me se najviše dojmio – jednostavan čovjek koji od života ne traži mnogo, kojega vesele sitnice, koji u svemu vidi nešto pozitivno, izrazito vedre i blage naravi, bez grandioznih ambicija i snova – takav čovjek oženi ženi koja mu je sušta suprotnost i njih dvoje kreću na jedno nevjerojatno putovanje.
Jako mi se svidio britki humor ovoga autora, nepretenciozni stil pisanja, ali i obraćanje čitatelju u pričama, pa imate dojam da vodite jednu vrstu dijaloga s glavnim pripovjedačem, pa se čak možete lijepo i posvađati s njime ako vam tako dođe – a vjerojatno hoće, vjerujete mi na riječ, jer autor nas majstorski uvlači u svaku priču i drži nam pažnju svojom naracijom, izazivajući niz emocija baš u svakoj, ostavljajući nas na kraju svake da se nosimo sa svojim osobnim doživljajima pročitanog.
Izvrsno djelo, mene je iskreno oduševilo, stoga ga od srca preporučujem ljubiteljima lijepe književnosti, a posebice ljubiteljima kratkih priča i novela!