Ova je knjiga divna na toliko razina, da sam sigurna da ih neću uspjeti sve spomenuti i ovom osvrtu. I prvi dio mi je bio genijalan, te sam se odmah zaljubila u pisanje ove autorice, kao i u njezine nesvakidašnje likove, ali ovaj drugi dio me je posve oborio s nogu.
Ne znam kako je bilo drugima, ali ja sam ovu knjigu pročitala u jednom dahu. Bila mi je zanimljiva, intrigantna i napeta od prve do posljednje stranice, i nisam se mogla natjerati da se odlijepim od nje, jednostavno sam morala doći do kraja i saznati što se dogodilo, te kako se priča raspetljala. I nisam ostala razočarana, iako je bilo drž-ne daj i povuci-potegni tijekom čitanja, uopće se nije znalo u kojem će smjeru i kada nešto krenuti, tako da je sve bilo posve nepredvidljivo i nadasve uzbudljivo.
Jako maštovito i odvažno napisana priča, koja se temelji na nekim stvarnim povijesnim likovima, no autorica je hrabro izmijenila pojedine povijesne činjenice kako bi ih što bolje uklopila u ovu bizarnu i fantastičnu priču – za mene je to bilo ugodno iznenađenje, svidjelo mi se kako ruši poznate i unaprijed zadane okvire povijesne fikcije, te isprepliće ljubavne elemente s onim pomalo morbidnim i sablasnim. Svidio mi se i taj sloj nadnaravnog, alkemijskog, uopće ga nisam očekivala, ili barem ne u toj mjeri, no oduševili su me dijalozi s poznatim osobama iz perioda u koji je ova spisateljica smjestila svoju radnju.
Jako životopisni likovi, vrlo pomno kreirani i napisati, i ničega zapravo u priči nema previše, a savršen je spoj svih elemenata koje ja osobno nikada ne bih strpala u jedan romana – no ova autorica to čini tako vješto, da sve i da silno to želim, ne bih mogla naći niti jednu zamjerku ovoj priči.
Toliko je odlično napisana, da je meni baš uvjerljiva, te si s lakoćom mogu zamisliti sve scene o kojima čitam, te gotovo pa opipati emocije koje struje u zraku u tim istim scenama – od zgražanja, čuđenja, nježnosti, čežnje, žudnje, straha, panike, zbunjenosti – svega, ama baš svega.
Možda nije tipično štivo koje biste inače odabrali uzeti u ruke kada se želite opustiti uz neku dobru knjigu, ali je toliko neobična da je baš kao takva savršen bijeg od vaše svakodnevice, jer vas sa svakim poglavljem dočekuje nešto novo, pa ova knjiga nije samo predivno fiktivno povijesno putovanje, već je to i putovanje na kojem ćete preispitivati sami sebe, pitati se što biste vi učinili na mjestu glavne junakinje, kako biste reagirali da ste doživjeli što i ona – jednostavno ćete se morati poistovjetiti s njom dok budete čitali, a za mene je to mjerilo savršeno iznesene priče.
Od mene ima sve najtoplije preporuke!