Već dugo nisam pročitala ovako nešto oštroumno, genijalno, inteligentno, a zabavno, lepršavo, opuštajuće i ono najbolje – neobično i drugačije od svega što sam ikada pročitala, a to naprosto obožavam.
Glavni protagonist Charlie živi sa svojom mačkom, spašenom s ulica, u kući koju dijeli s ostatkom obitelji, koja ga pritišće da se proda i novac podijeli među njima. No, s obzirom na to da je Charlie razveden, te da radi kao učitelj na zamjeni, ne može si priuštiti drugo mjesto stanovanja. Kakva je osoba govori čin ne se libi udomiti i drugu mačku kada ju nađe, iako nema pojma ni čime će prehraniti sebe.
U tom, kako se njemu čini, najnižem dnu na koje je mogao pasti u svom tridesetogodišnjem životu, javlja mu se izvršiteljica oporuke njegovog preminulog ujaka, s kojim nije bio u kontaktu, a koji je bio nekakav bogataš. Njegov je ujak imao uvjet za primanje nasljedstva – Charlie ga mora predstavljati u pogrebnom poduzeću na sprovodu, što ovaj prihvaća učiniti, jer očito je da ujak nije imao nikoga osim njega. Taj će sprovod biti sve samo ne tipičan, i tu se priča počinje polako pretvarati u nešto nevjerojatno.
Charlie shvaća da mu se ujak bavio kojekakvim mutnim poslovima, no nema pojma dokle zapravo seže njegovo poslovanje, sve dok ne shvati da je naslijedio ni manje ni više nego megazlikovačku kompaniju, smještenu na otoku s aktivnim vulkanom. Osim toga, njegove su mačke zapravo superšpijuni, samo jedna od nekoliko vrsta koja je bioinženjeringom i kloniranjem „vrbovana“ da radi za ljude, a suparnici njegova ujaka će početi poduzimati sve moguće ne bi li ga se riješili. Charlie, zlikovac početnik, nema pojma u što se uvalio, no s obzirom na to da je iskusni bivši novinar, visoko inteligentna osoba, a uz to i dobroga srca, pokazat će nam u ovoj nimalo klasičnoj borbi dobra i zla da na kraju ipak dobro uvijek pobjeđuje – na nekonvencionalne i čudesne načine u ovome romanu, ali ipak maestralno trijumfira nad zlom.
Charlie je prekomičan dok pokušava pohvatati sve konce svih zlikovaca protiv kojih se njegov ujak borio, mrseći im privatne i poslovne planove gdje god i kad god je mogao, navodeći ih na krive tragove i pretpostavke, a njegovi pokušaji da u par dana donese niz odluka koje će promijeniti živote svih koji ga okružuju poprilično je stresno za njega. No, ostaje bistre glave čak i dok pregovara s razularenim, užasno nepristojnih dupinima koji žele zasnovati svoj sindikat, te dok ga ostali zlikovci pokušavaju smaknuti ne bi li se dokopali blaga koje je njegov ujak sakrio negdje na otoku.
Naravno, ima opake pomoćnike, klasične side-kick likove koji su jednako fantastično osmišljeni i napisani kao i Charlie, tako da je pravi gušt čitati sve njihove interakcije, ali i akcijske scene, koje se u mojoj mašti s nevjerojatnom lakoćom pretvaraju u igrani film, za koji se iskreno nadam da će vrlo brzo biti i snimljen, jer ova priča definitivno zaslužuje svoju ekranizaciju.
Odlično, genijalno, majstorski napisano štivo, od mene sve najtoplije preporuke, pravo je osvježenje bilo čitati ga!