Od ove sam autorice već čitala ‘Meksički roman strave’ koji me oduševio, pa sam znala da će i ova knjiga biti odlična, no svejedno me ugodno iznenadila. Ova mi je još bolja, iskreno rečeno. Možda zbog osebujnih likova, ne znam, no svakako sam baš uživala jučer čitajući ju.
Radnja je smještena u Meksiko, u 70te godine prošlog stoljeća, kada su politička previranja svakodnevna pojava, kao i protesti studenata i aktivista, koje vlast pokušava suzbiti na sve moguće i nemoguće, legalne i ilegalne načine – scenografija romana je strašno životopisna i tako dobro opisana, da si sve to možete predočiti dok čitate, gotovo kao da gledate film.
Elvis (neobično ime, jako!) je pripadnik skupine čiji je zadatak sudjelovati u suzbijanju tih ljevičarskih prosvjeda, mladi čovjek koji glumi frajera i negativca, no u dubini duše žudi za tim da i sam bude intelektualac, no škola mu nikada nije išla, a ni činjenica da potječe sa samog dna društvene ljestvice. Fora je što voli glazbu, američku, skuplja ploče, i njegovna dnevna rutina uključuje učenje jedne nove riječi svaki dan te čitanje Laroussove enciklopedije. Maite je tipična usjedjelica, žena koja radi kao tajnica, živi s papigom, čita ljubavne stripove, i potajice sanja o nekakvom uzbuđenju u svom životu. Oba lika ne mogu se pohvaliti privlačnim izgledom, što im ne donosi nekakav bogat ljubavni život, i oboje su zapravi usamljene duše, koje se pokušavaju snaći u sveopćem kaosu tog doba – hipiji, prosvjedi, borba protiv američkog utjecaja, pljuvanje po komunjarama, razvlačenje plaće od mjeseca do mjeseca… oboje pokušavaju obogatiti svoje mizerne živote glazbom i čitanjem. Kako će se ova dva neobična lika upoznati? Maite će njena susjeda Leonora zamoliti da joj pričuva mačku u njenom stanu dok ona ode na kratko putovanje, s kojeg se neće vratiti, a Elvis će od svog šefa dobiti zadatak da prati Maite jer je mlada žena počela aktivno tražiti svoju nestalu susjednu i time se nehotice upetljala u nešto puno veće od onoga što je prvobitno zamišljala – vladine tajne službe, ruski špijuni, ubojice… Maite se provobitno samo želi riješiti mačke koja je ostavljena njoj na skrb i naplatiti od Leonore dug za tu uslugu, no kasnije ju ponese uzbuđenje potrage za neobičnom susjedom, a Elvis pokušava impresionirati svog šefa, koji ga je upravo promovirao, i dokazati mu da je dorastao zadatku da bude vođa jedne manje skupine unutar organizacije, no ono što je najzanimljivije u ovoj priči – i Elvis i Maite u potrazi za Leonorom zapravo traže sami sebe, jer je to za njih oboje životna prekretnica.
Jako zaninmljivo štivo, sa fenomenalno osmišljenim likovima, smješteno u zaista fascinantan period meksičke povijesti – ima sve moje preporuke za čitanje!