Recenzija Mirna Habjanović, Pax_liber

Fiona već dugo u sebi krije tajnu svoje pokojne majke – naime, pred smrt joj je majka priznala da čovjek kojeg je cijeli život smatrala ocem ipak nije njezin biološki otac. Tu joj je tajnu teško kriti pred ocem koji je prema njoj cijeloga života bio brižan i pun ljubavi, a situaciju dodatno otežava činjenica da je on bolestan te bi ga prava istina mogla koštati ionako narušenog zdravlja. Jednoga dana Fiona primi obavijest da je njezin pravi otac preminuo i ostavio svoju vinariju u Italiji. Teška se srca Fiona zapućuje u Toskanu, a to joj putovanje otkriva brojne obiteljske tajne.. Hoće li ih ona sve uspjeti sačuvati ili će istina ipak izaći na vidjelo?

Vinogradi, obiteljske tajne, Toskana.. Idealno štivo uz more/bazen, zar ne? Tako sam i ja U sjeni vinove loze odlučila ponijeti na putovanje Istrom te sam je pročitala gotovo u dahu, a pošto na odmore ne nosim ništa od tehnologije osim mobitela i sata, recenzija je mrvicu zakasnila.

U prvih se nekoliko poglavlja upoznajemo sa Fionom i njezinom obitelji, točnije ocem Freddijem koji joj je nakon majčine smrti ostao jedina obitelj te novom obitelji koju je stekla smrću njezina biološka oca Antona. Posebice upoznajemo njezinu polusestru Sloane koja ima naizgled sve – bogatog oca i muža, dvoje djece, ali ispod njezine se savršene maske krije povrijeđena žena. Radnja me već u nekoliko prvih poglavlja apsolutno osvojila i znala sam da će ovo biti moja nova TA knjiga koju ću preporučivati svima. No, kada se u sve umiješala perspektiva Fionine majke Lillian te nas vratila u Toskanu 80ih, znala sam da ulazi u kategoriju omiljenih povijesno-obiteljskih romana. I ne, ne pretjerujem.

Kao što ste vidjeli u uvodu, nakon očeve smrti Fiona se upućuje u Toskanu gdje upoznaje očevu obitelj, ali i imanje koje je godinama bilo u njegovim rukama pa tako postaje vlasnica predivnog vinograda i pripadajuće vinarije. Upoznajući svoju “novu obitelj”, ona otkriva još majčinih tajni, a emocije i teret brige o ocu na njoj se prelamaju – Što dalje s vinarijom? Kako priznati ocu istinu, da se s “poslovnog puta” vraća sa enormnim bogatstvom koje bi ih zauvijek moglo riješiti financijskih problema? Kada i zašto je njena majka postala preljubnica?

Moram priznati da me dosta dugo neki roman nije ovako ostavio bez teksta, da riječi recenzije pišem i brišem pokušavajući neumanjiti vaš doživljaj samog čitanja, a opet pokušavajući prenijeti svoj iskreni doživljaj ovog romana.

On je u meni izazvao zaista mnoštvo emocija, u nekim sam se navratima ljutila i na Lillian, i na Freddija i na Antona. U nekim sam trenutcima htjela snažno zagrliti Lilian, u nekim sam trenutcima tražila razumijevanje za Freddijevo ponašanje, a u nekima sam osjećala istinsko sažaljenje zbog nedostatka hrabrosti likova da žive onako kako žele. Sve to potkrijepljeno romantičnim opisima Toskane recept je za tužnu, ali savršenu priču!

Julianne je MacLean ovim romanom zaista obuhvatila problematiku bračnih problema i afera te njihovih posljedica za sve tri uključene strane. Nepravdajući preljub, ona je pokazala kako ipak nije sve crno-bijelo te kako često ne možemo znati što se krije u svakome od nas. Od mene imate zaista velike preporuke za ovaj roman!

Izvor: Pax_liber