RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Kriminalistički roman Posljednji preživjeli (engl. Last to Die) Tess Gerritsen, čiji prijevod s engleskog potpisuje Dado Čakalo, objavljen je početkom 2020. godine u izdanju

Mozaik knjiga

i predstavljen na sljedeći način:

„Roman Posljednji preživjeli donosi deseti slučaj istražiteljskog dvojca kojeg čine detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles, Tess Gerritsen ispričat će nevjerojatno uzbudljivu i originalnu priču kojom se nastavljaju opasne avanture ovog istražiteljskog para.

Kad se istražiteljice nađu u školi koja je osnovana kao utočište za djecu koja su izgubila roditelje u nasilnim okolnostima, dugo će im trebati dok zaključe da troje djece nije trebalo preživjeti i da sudbina njihovih roditelja očekuje i njih.
No kad se na školskom imanju dogodi ubojstvo, istražiteljice će shvatiti da je ubojica bliže no što su očekivale…“

Posljednji preživjeli započinje u trenutku kada troje djece jedva preživi napade u kojima pogibaju njihovi udomitelji. Međutim, neobična je činjenica da su prije dvije godine svi troje jedva preživjeli napade u kojima su poginule njihove obitelji. Stoga sada, u cilju zaštite, bivaju smješteni u Evensong, školu osnovanu u starom dvorcu izoliranom od civilizacije, a koji djeci i učiteljima služi kao utočište od vanjskog svijeta. Upravo u Evensong dolazi i Maura Isles, forenzička patologinja i najbolja prijateljica detektivke Jane Rizzoli, kako bi posjetila Juliana, dječaka s kojim se sprijateljila u teškim životnim uvjetima u Wyomingu, kada su jedno drugo spasili od sigurne smrti. Međutim, mir i rutinu u Evensongu naruši samoubojstvo školske psihologinje, a Jane Rizzoli i Maura Isles odlučuju otkriti koji je razlog takvom postupku, kao i jesu li troje djece doista i dalje u opasnosti kako se čini. Istraga ih dovodi na trag opasnim ljudima kojima neće smetati niti ubojstvo djece kako bi ostvarili svoje ciljeve…

Posljednji preživjeli deseti je roman serijala o Rizzoli i Isles, te nastavak romana Kirurg, Šegrt, Grijesi, Dvojnica, Samo prividna smrt, Klub Mefisto, Harem mrtvih duša, Mjesto za ubijanje i Nijema djevojka, koje je najbolje čitati upravo navedenim redom jer su tako i objavljivani. Uz to, postoji i roman Vrt kostiju koji nije dio serijala, ali je povezan s istim, no možete ga čitati kad god to želite, nevezano uz sve spomenute romane.

Posljednji preživjeli roman je kao i svaki drugi iz ovog serijala – krimić s dobrom dozom napetosti i dinamičnosti, koji je ujedno zanimljiv i intrigantan, prvenstveno zbog misterija o ubijenim obiteljima u središtu radnje, zbog čega se na svakoj stranici osjeti dobra doza neizvjesnosti. Po poglavljima nailazimo na iznenađujuće obrate, a šokantan rasplet cjelokupne radnje ostavlja bez teksta. Međutim, na moju žalost, u ovom romanu nedostajalo je forenzičke procedure zbog koje je, barem meni, cijeli ovaj serijal oduvijek i bio toliko dobar, pa dajem ocjenu četiri. Bez obzira na ocjenu manje, preporučujem vam ovaj roman na čitanje, kao i cijeli serijal. Ipak je to serijal iz pera Tess Gerritsen, a zbog nje sam, ako niste znali, zavoljela kriminalističke romane. ?

Hvala Mozaiku na poslanom primjerku za čitanje i recenziranje, koji je dostupan za kupnju u knjižarama i na webshopu

Svijet knjige.
Izvor: Svijet jednog knjigoljupca