RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Lucy Clarke: Uspon (pročitano 12. lipnja 2024.)

Psihotriler Uspon (engl. The Hike) Lucy Clarke, čiji prijevod s engleskog potpisuje Vida Milek, objavljen je 2024. godine u izdanju Mozaika i predstavljen na sljedeći način:

„Roman Uspon novi je hit autorice Kuće na hridi.

Maggie, Liz, Helena i Joni odlaze na putovanje u norvešku divljinu kako bi na planinarskim stazama pronašle nove staze za svoje živote.  Zvuči kao izvrstan plan, no divljina krije svoje tajne.

Kad se četiri žene nađu suočene s iskonskim nagonima, vlastitim strahovima i tajnama, štošta će na planinarskim stazama biti dio njihovoga uspona. No, jedna tajna okrenut će njihov kompas, a uspon bi mogao postati strmoglav pad. Prati li njihove stope ubojica i kako će se snaći sa sobom  i divljinom, saznat ćete na intrigantnim stranicama romana.“

Lucy Clarke, Uspon

Četiri prijateljice Liz, Maggie, Helena i Joni godinama zajedno putuju, a sad je za izbor nove destinacije zadužena Liz, liječnica opće prakse koja u zadnje vrijeme voli hodati, zbog čega odabire norvešku divljinu za njihovu novu avanturu. Iako njen plan zvuči dobro, njene prijateljice nisu oduševljene jer osjećaju da nisu u formi uspona na planinu i to u opasnoj norveškoj divljini. Upravo će taj uspon na vidjelo izvući sve njihove strahove i tajne, probleme i brige, ali i otkriti jedno mrtvo tijelo ispod planine. Stoga je pitanje hoće li i četiri prijateljice žive sići s planine…

Uspon je psihološki triler mračne atmosfere koja ledi krv u žilama i koji ćete pročitati u dahu ako ste ljubitelj žanra. Naime, u početku je nešto sporije radnje s više fokusa na osobnosti i živote glavnih junakinja, ali prateći njihov uspon na planinu postupno se ubrzava tempo čitanja, dok se neočekivanim preokretima po poglavljima postiže neizvjesnost radnje koja je pritom lako i brzo čitljiva, zanimljiva i silno uzbudljiva. Uz to, višestrukom narativnom strukturom postiže se napetost i dinamičnost radnje u kojoj se ne može vjerovati niti jednom liku, dok izvrsni opisi norveškog okruženja i divlje prirode pridonose mračnoj atmosferi radnje. Inteligentno izveden rasplet donosi odgovore na bitna pitanja te stavlja točku na „i“ cijelom ovom sjajnom psihološkom trileru, tako da imate moju preporuku za čitanje.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca