RECENZIJA Maja Cerjan, Bookworm Maja

Charlie je srednjoškolski profesor na zamjeni koji se bori sa kroničnom besparicom i polubraćom koja ga pokušavaju izbaciti iz očeve kuće. Uz dvije mačke Heru i Perzefonu sanjari o kupovini lokalnog puba kako bi napokon prestao sa samosažaljenjem i iskoprcao se iz post-razvodne kaljuže.

Njegov ujak Jack je bio multimlijarder koji se bavio parkiralištima, a sada je preminuo, te njegova asistentica Til moli Charlieja da dočekuje ožalošćene na sprovodu ujaka kao jedini preostali živući član obitelji. Charlie ni ne sluti da će se susresti sa hrpom plaćenih ubojica koji će prvo iskušavati je li Jack zaista mrtav ubadajući ga nožem, a potom raznijeti Charliejevu kuću u zrak.

Malo pomalo Charlie shvaća da ujak Jack nije bio samo biznismen koji se bavio parkinzima, već je bio velik dio svite zlikovaca koji se bave najrazličitijim granama industrije, dok je on sam bio zlikovac sa privatnim otokom na kojem se vrše istraživanja, te genetski inženjering kojim kloniraju mačke (izgleda da su Hera i Perzefona sve samo ne obične mačke), te dupine koji glasno i jasno izražavaju svoje stavove služeći se vulgarnim izrazima.
I dok su mu federalne agencije za petama, Charlie shvaća da ga ganjaju i članovi Lombardskog Saveza- saveza zlikovaca koji su spremni na sve kako bi se dočepali Jackovog nelikvidnog bogatstva.

Ovo je urnebesno duhovita, zabavna i maštovita knjiga koju sam progutala u jednoj večeri. Ful zanimljiva, zaokupila mi je misli i nasmijala me do suza. Oduševljena sam ovim štivom za koje sam isprve pretpostavila da je knjiga za djecu i mlade- što definitivno nije jer su dupini krajnje bezobrazni sa svojim razgovorima, a ubojstva su toliko nasumično opisana da je cijela poanta ove priče groteskno crnohumorna.

Poput zlikovaca iz filmova, likovi su stereotipni, radnja je dinamična, a sam stil pisanja privlačan i lako čitljiv. Poput noir trilera, ali sa hrpom dijaloga koji vas mogu natjerati na osmijeh od uha do uha. Cover je definitivno odlično osmišljen jer tek nakon čitanja knjige shvatite koliko je logičan. Iako u ovoj knjizi ima malo logike. No svi znamo da su mačke inteligentne, a Scalzi je njihove moći doveo na malo višu razinu. Baš mi se svidjela ova knjiga. Pravo feel good štivo svakom ljubitelju uvrnutih knjiga za vrijeme ovih nesnosnih vrućina.

Izvor: Bookworm Maja