RECENZIJA Maja Cerjan, Bookworm Maja

Arthur Less je pisac na pragu pedesetih godina, a koji se nije previše proslavio svojim romanima, već prijateljevanjem sa slavnim autorom Robertom Brownburnom. Nisu bili samo prijatelji, već i ljubavnici, a Arthur shvaća da je njegova osrednjost dosegla najvišu razinu do tada- na gostovanjima i čitanjima ulomaka iz njegovih knjiga ga zapravo nitko ne poznaje, njegov mlađi, sada već bivši, ljubavnik se ženi, a sjena prijateljstva sa Brownburnom se proteže i potpuno ga zakriva. Less odlučuje odazvati se na svaki poziv na gostovanje koji je primio i tako proputovati kuglu Zemaljsku. Bolje i to nego nazočiti vjenčanju bivšeg ljubavnika.

Preispitujući samoga sebe putuje kroz brojne velike svjetske gradove u kojima se susreće sa stvarima i situacijama za koje nikada nije mislio da će ih doživjeti. U bijegu od suočavanja sa situacijom kod kuće, Less upoznaje Meksiko, Italiju, Njemačku, Maroko, Indiju i Japan, a ponovno upoznaje i samoga sebe .

Na svojem putovanju Arthur se susreće sa najrazličitijim ljudima, zaljubljuje se, postaje drugačiji- izgleda kao da ostavlja svoje samosažaljenje zbog osrednjosti iza sebe i zapravo prihvaća sve što ga čeka. Vjeruje u budućnost iako je pola stoljeća iza njega.

Ovo sasvim drugačija knjiga od onoga na što sam navikla čitati, no nekako mi se svidjela. Lessova duhovitost i sposobnost šale na svoj račun, preispitivanje sebe samoga i potraga za zaboravom upravo je ono što je privlačno u ovoj knjizi. Filozofske i pretenciozne teme sa kojima se Arthur bavi u društvu drugih pisaca ga posvemašnje zbunjuju i zabavljaju, pa su njegove zgode zaista interesantne. Do te mjere da ne možete ispustiti knjigu iz ruke.

Likovi su pravi stereotipi- oholi autori koji sebe uzdižu dok druge spuštaju, ljudi koji iste gledaju sa čuđenjem, te gej muškarci koji se libe priznati svoju seksualnu orijentaciju. Radnja je ful zanimljiva, isprepliću se prošlost i sadašnjost, a ovaj vanserijski put oko svijeta je toliko slikovito opisan da sam imala osjećaj da putujem zajedno sa Arthurom; čitam, družim se, te tražim samu sebe u tom vrlom velikom svijetu.
Knjiga je pravo remek djelo i s razlogom je osvojila Pulitzera.
Preporuka!

Izvor: Bookworm Maja