RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Autorica bestselera Sunday Timesa Lucy Clarke objavilaje do sad osam trilera, među kojima su Waterstonesov triler mjeseca, The Castaways, izbor Richard i Judy Book Cluba, One of the Girls i najnoviji, Uspon. Lucyni romani prodani su u više od milijun primjeraka i objavljeni su diljem svijeta. Kada Lucy nije na istraživačkim putovanjima (pravi razlog zašto voli biti pisac!), može se naći kako piše iz kolibe na plaži na južnoj obali Engleske. Živi sa suprugom i njihovo dvoje djece.

Bila sam baš raspoložena za jedan psihološki triler i Uspon mi je stigao u pravo vrijeme. Nakon odličnog romana Kuća na hridi, znala sam da će i ovaj biti jednako dobar. Uvukla me u priču i do samog kraja držala zainteresiranom za radnju.

”Joni izvadi čep i natoči im čaše, pjenušac se prelijevao preko ruba, kapajući na kartu, dio staze izgubio se ispod pjenušavih mjehurića.”

Priča prati četiri prijateljice koje na svoje godišnje okupljanje odluče otići na planinarenje u Norvešku. Upoznale su se u srednjoj školi i ostale u kontaktu, neke više neke manje. Joni je pop zvijezda i bori se s ovisnostii naravno svojim osobnim tajnama. Liz je liječnica koja je u nekom probnom razvodu sa svojim suprugom. Helena je uspješna poslovna žena, sumnja da je trudna iako ne želi djecu, a Maggie je samohrana majka koja se bori s financijama, malim djetetom i nepouzdanim bivšim suprugom. Obično idu na plažu ili u neko odmaralište tako da ni jedna od njih osim Liz nije oduševljena planinarenjem.

”Preplavio ju je silan strah zavlačeći se u svaki djelićnjezinoga tijela. Natjerala se da nastavi hodati. Kupala se u znoju, isprekidano je disala. Iza tamne zemlje virilo je deblo, kvrgavo korijenje. Ptica zakriješti, uznemirena. Stopalom je zapela za jedan korijen i odjednom poleti naprijed, težina naprtnjače dodatno ju je gurnula. Osjetila je kako ju je u leđima presjekla bol kad se okrenula i svom snagom tresnula na prednju stranu tijela, udarivši obrazom u tlo. Ležala je mirno, s okusom zemlje u ustima, oči su joj bile pune vrelih suza.”

Likovi su sjajni, svaka od njih dobila je dovoljno stranica za svoju priču. A isto tako svaka krije određene tajne. Sporedni likovi su većinom jezivi sumnjivci, a napetost je u zraku već od prve stranice. Naravno da će ih na planinarskoj stazi susresti brojne opasnosti, a opisi krajolika su odlični, imala sam osjećaj da planinarim s njima. Lucy Clarke zna napisati dobar roman, u to sam se još jednom uvjerila.