RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Rosamund Lupton diplomirala je na Sveučilištu Cambridge 1986. Nakon što je recenzirala knjige za Literary Review i bila pozvana da se pridruži kazalištu Royal Court, pobijedila je na natjecanju za televizijske predstave, a zatim je radila kao scenaristkinja. Njezin debitantski roman Sestra, bio je bestseler Sunday Timesa i New York Timesa, preveden je na više od trideset jezika i ima međunarodnu prodaju od preko 1,5 milijuna primjeraka. Bio je to najbrže prodavani prvijenac jednog britanskog autora 2010. godine. Njezin novi roman Tri sata ušao je u deset najboljih bestselera Sunday Timesa i najbolju knjigu 2020. u Sunday Timesu, Timesu, Guardianu i ostalima.

U romanu Tri sata pratimo priču o školskom napadu, odvija se iz više perspektiva, ali glavne su žrtve u školi i policajci koji pokušavaju obuzdati događaj, te tjeskobni roditelji koji čekaju vijesti o svojoj zatočenoj djeci. Priča također opisuje njihovu ulogu izvan škole, tinejdžersko maltretiranje, pritiske modernog doba kao i stav prema autsajderima. Ovo je moj prvi roman ove autorice i mogu reći da piše očaravajuće, uvjerljivo i uvodi čitatelja u dramu koja se odvija na licu mjesta, ali prikazuje realno i događaje koji su doveli do te situacije.

Priča se odvija u razmaku od tri sata, iz minute u minutu govori o preživljavanju, ljubavi, nadi i povezanosti prijateljstva i ljudskih odnosa. To je onaj tip romana zbog kojeg ćete zadržati dah i mahnito listati stranice kako bi ste došli do kraja i spasili usput barem jedno dijete. Drama se odvija u školi na obali Somerseta na zimski dan. Škola je smještena na nekoliko hektara šume i ima odvojene objekte za manje i za veće učenike, a akcija se fokusira na one u kazalištu i u knjižnici. Ravnatelj škole postaje prva žrtva, ustrijeljen od strane jednog napadača i učenici ga odvlače u knjižnicu na sigurno. Upravo učenici su zvijezde ove knjige, hrabri su i nesebični, pametno postupaju unatoč strahu i neizvjesnosti. Obzirom da radnja traje samo tri sata, autorica je vrhunski upoznala čitatelje s glavnim likovima i obogatila njima ovu priču.

”Ljubav je najmoćnija stvar koja postoji, jedino što je zaista važno.”

Daljnju dramu neću previše spominjati, ali osmišljena je sjajno i vrlo pametno. Emocionalno zadivljujuća priča koju kad krenete čitati teško da ćete moći ispustiti iz ruku, sposobnost autorice da stvori napetost na napetost tako stručno i jednostavno usmjerava čitatelja da povjeruje u čitav niz mogućnosti. Korištenje straha i priča iz druge ruke, mediji koji stvaraju kaos, lako je zaboraviti kako izgleda kad niste okruženi istomišljenicima. Šokantno i napeto do samog kraja.