RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

Iako imam sve prevedene romane E. James na polici, pročitala sam ih tek nekoliko i to prvih 4-5 koji su kod nas prevedeni u nakladi Mozaik knjige. Poljubac u ponoć, Kako je ljepotica ukrotila zvijer, Kako osvojiti vojvodu samo su neki od romana koje sam obožavala u vrijeme kad sam ih pročitala. Činjenica da ih se još sjećam govori o tome koliko su mi se knjige svidjele. Neizmjerno sam se razveselila kada mi je na vrata pokucao paketić u kojem se nalazio i novi roman spisateljice pod nazivom Tri tjedna za ljubav – odmah sam prionula na čitanje.

Roman Tri tjedna za ljubav sedmi je roman iz serije Očajne vojvotkinje. Romani koji mu prethode su Očajne vojvotkinje, Afera prije Božića, Vojvotkinja noći, Povratak vojvode, Vojvotkinja moga srca i Vojvoda za nju. Ovaj roman ujedno je i 139. roman objavljen u ediciji Kraljice ljubavnih romana koju je Mozaik pokrenuo prije dosta godina a koji objedinjuje romane ljubavne tematike na jednom mjestu.

Tri tjedna za ljubav povijesno-ljubavni roman je smješten u 1799. godinu i donosi nam malo drugačiju priču od onih na koje smo inače navikli. Ovog puta, glavni likovi koje nam Eloisa donosi su vanbračni sin jednog vojvode Thorn Dautry i kći jednog markiza lady Xenobia India. Neobičnog imena, ali izrazito neovisna, tvrdoglava i neizmjerno lijepa, lady Xenobia cijeli se život bavi preuređenjem imanja, ladanjskih kuća i kućanstava. Kada joj jednog dana stigne pismo vojvotkinje od Villiersa i njene bliske prijateljice Eleanor, India bez razmišljanja prihvaća ponuđeni joj posao. Naime, Eleanor je moli da prikladno uredi i osvježi ladanjsko imanje Starberry Court nedaleko od Londona koje je nedavno Tobias Dautry – najstariji sin njenog supruga – nedavno kupio. Kako Dautry udvara gospođici Rainsford, sve bi trebalo biti prikladno uređeno kako bi mogao pozvati njene roditelje na ladanje te na koncu sklopio povoljan brak, odnosno pronašao suprugu.

Pravom koje mu pripada rođenjem, najstariji sin jednog vojvode trebao bi biti uglađen i samozadovoljan, uvjeren da će mu englesko pravo prvorođenca zajamčiti imanja i titule. … Ali, sve se to odnosi na najstarijeg sina rođenog u braku. Priča je posve drukčija ako je riječ o nezakonitom sinu, kojega je rodila zanosna, ali putujuća operna pjevačica. …

Thorn Dautry nije bio ni uglađen ni samozadovoljan.

Već pri prvom susretu na novokupljenom imanju i prvom susretu s gospodinom Dautryjem, India uviđa da će joj trebati puno više vremena kako bi osvježila imanje i to ne samo nekoliko prostorija, već cijelu kuću – koja je, usput budi rečeno, zjapila prazna, bez osoblja koje bi je održavalo, nastanjena samo moljcima. Nikad nije uzela tako veliki projekt na sebe odjednom, no ima nešto u gospodinu Dautryju, nešto surovo i divlje što izvlači ono najgore iz nje. Stoga, India pristaje preurediti Starberry Court i to za samo tri tjedna. No, tri tjedna su dugo razdoblje koje svašta može promijeniti…

Stvarati red iz kaosa bilo je uzbudljivo. Renovirala bi jednu ili dvije prostorije, preokretala popis zaposlenih naglavce i zatim odlazila, znajući da će kućanstvo raditi kao podmazano, barem dok vlasnici sve ponovno ne upropaste. Svaka kuća predstavljala je drukčiji (i zadivljujuć) izazov.

Kao velika ljubiteljica povijesno-ljubavnih romana, nakon čitanja ovog naslova moram vam reći nekoliko stvari. Knjiga se čita s takvom lakoćom da sam se iznenadila kad sam došla do kraja knjige. Osim ljubavne priče, autorica nas indirektno upliće u nekoliko situacija za koje nisam bila sigurna kako će se odigrati. Na trenutke sam mislila kako će sve poći u krivom smjeru, ali lakoća s kojom je autorica razvila likove me iskreno zapanjila. Oni nisu plošni, oni se razvijaju tokom radnje romana, razmišljaju o svojim strahovima, mogućnostima, željama. Čitatelj sam sudjeluje u njihovim unutarnjim borbama i navija za sretan ishod. Eloisa nas je počastila s čak dvije ljubavne priče u ovom romanu, a o kome se točno radi – prepuštam da otkrijete sami. Spicy scena u ovom romanu nikako ne nedostaje, tako da će pravi ljubitelji ovakvih romana u njemu istinski uživati.

Istina ju je zaboljela. Tim više jer nije znala što je mogla učiniti drukčije. Ali s godinama je naučila da ne mogu svi biti dobri u svemu. Naposljetku je odlučila zaboraviti cijelu stvar i pospremiti je u isti pretinac u kojem je držala svoje djetinjstvo: sa stvarima o kojima je bolje ne razmišljati.

Eloisa se i ovog puta potrudila oblikovati povijest prema svojim željama. Naime, Thorn je kao mali bio tragač po mulju, gdje je zajedno sa nekolicinom drugih dječaka kopao po mulju Temze kako bi pronašli kakvo blago/vrijednosti. U jednom dijelu knjige, on kupuje lutku u trgovini koja je stvarno postojala i nazivala se Noina arka. Trgovinu je otvorio gospodin Hamley 1760. godine u jednoj londonskoj četvrti, a knjižnica koja je Indiu opskrbila s čak 14 primjeraka Biblije nazivala se Hram muza na trgu Finsbury. Osim toga, India nam daje odličan uvid u uređenje kućanstva, kao i njegovo vođenje. Upoznati smo s lakajevima, sluškinjama, kuharicama, batlerom i domaćicom kuće, a znamo da ju kućanstvu potreban i kočijaš. Uz to, Eloisa nas kroz svoje likove upoznaje i s društvenim manirima kao i titulama, tako da zapravo imamo dojam kao da živimo u visokom londonskom društvu 19. st stoljeća.

Svoj primjerak novog Eloisinog romana možete nabaviti na webshopu Mozaik knjige.

Od mene imate tople preporuke za Tri tjedna za ljubav. Niti jedan knjigoljubac koji istinski voli čitati ljubiće, neće ostati ravnodušan na ovakvo štivo. Navijam da uvrstite ovan roman na listu za čitanje, nećete požaliti.

Postoji trenutak u životu svake žene u kojem mora zauzeti stav.

do čitanja,

Brigita