RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

Nedavno mi je na vrata pokucala preslatka slikovnica autorice Sunčane Škrinjarić u izdanju Mozaik knjige pod nazivom Mamina maza. Tvrdog uveza i većeg formata savršeno pristaje za svake ruke – bilo dječje, bilo odrasle pa smo je odmah po dolasku i pročitali. Nekoliko puta! O čemu se radi?

Ako me pratite dovoljno dugo i čitate osvrte na knjige, zasigurno ste primijetili da se na mom repertoaru redovito nađe i pokoja slikovnica. Od kad sam postala majka slikovnica je sve više, i njih pažljivo odabirem za Heleninu biblioteku. Što mi je kod slikovnica važno? Važno je da su poučne, da imaju neki problem s kojim se dijete određene dobi može susresti kao i način na koji se taj problem može riješiti.

Mamina maza jedna je od tih slikovnica s poukom. Naime, priča je to o malom dječaku Davoru koji se u dvorištu sukobio s velikim gusakom koji ga je u trku zgrabio za košuljicu nakon čega je Davor u paničnom strahu zazivao majku da ga dođe spasiti od strašnog zmaja. Sve bi to prošlo bez većih posljedica da to nije vidio susjedov sin Klepetalo koji je malom Davoru nadjenuo nadimak Mamina maza. Cijela situacija dovela je do toga da su Davora svi smatrali malim plačljivcem koji se drži za maminu suknju iako se on odavno nije bojao gusaka. No, što će se dogoditi kada Davor krene u školu? Hoće li mu se i tamo rugati i zvati ga Maminom mazom?

Ova priča podsjetila me i na vlastite školske dane i nadimke koje smo dijelili jedni drugima. Period je to koji obilježi svako dijete, ponekad i na ružan način. Sva su djeca drugačija i svako dijete to drugačije protumači i prihvati. Na nama je da djeci objasnimo kako da se ponašaju u takvim situacijama, pokušamo im predočiti kako da reagiraju kada im netko dodijeli nadimak i da im pokažemo da će s vremenom i taj nadimak nestati, jednostavno se izgubiti jer će postati dosadan i naći se nešto drugo s čime će se djeca baviti. Ova priča idealan je realni pokazatelj što se dogodi kada se nadimak dobije na temelju straha i kukavičluka. Davor koji je naletio na ljutog gusaka, smatrao je da je to prilično strašna i opasna životinja, dok je susjedov sin smatrao da je Davor smiješan i da je plačljivi mamin sin. U redu je bojati se i u redu je tražiti pomoć, na nama je da svakome od naših mališana objasnimo zašto se nadimci dodijele i kako to treba prihvatiti. Također situacija s gusakom je idealna za upoznati dijete sa životinjama i da nisu sve tako opasne, iako se na prvu tako čine.

Slikovnica je idealna za predškolski uzrast jer drži pažnju, nije preduga, krasno je ilustrirana i ukrašena s malo teksta na svakoj stranici. Priča je to za koju smatram da bi svako dijete trebalo pročitati i imati je na polici, stoga od mene imate veliki plus za Maminu mazu od Sunčane Škrinjarić. Slikovnicu je ilustrirala Ana Despot.

Slikovnicu možete naručiti ovdje.

Sunčana Škrinjarić, Mamina maza, Mozaik knjiga, 2022.

Do tipkanja,