RECENZIJA Brigita Blagajac, Balance in the Chaos

Roman Igra s vragom treći je roman iz serije o obitelji Ravenel. Kao i do sada, Lisa nam donosi nove avanture članova obitelji Ravenel.

Ovaj roman prati Pandoru Ravenel, jednu od blizanki koje smo imali prilike upoznati u prethodna dva romana (Hladnokrvni zavodnik i Udaja za Winterbornea). Ono po čemu je Pandora poznata jest njezina energija i volja da bude samostalna, da ne ovisi o nekom muškarcu i da se može u potpunosti sama financirati od vlastite zarade. Međutim, to je u potpunosti u suprotnosti s društvenim pravilima i onim što se od nje očekuje. Ali, onda se Pandora nađe na jednom balu i odluči pomoći prijateljici u nevolji…i sama se zatekne u kompromitirajućem položaju ni manje ni više nego s Gabrielom St. Vincentom, koji odluči postupiti časno i oženiti je pod svaku cijenu!

Ljubav je najzad nadvladala strah. Nisam mogla dopustiti da mi strah odredi budućnost.

Lady K. Trenear

Lisa nas je i ovaj puta iznenadila svojom domišljatošću. Volim njene romane jer se u svakom zaljubim u likove i oduševim se radnjom. Moram priznati da mi se ovaj roman svidio zbog svoje različitosti. Autorica je ponovno izgradila predivne likove s realnim karakterima. Na jednoj strani imamo Pandoru, člana plemićke obitelji koja želi biti samostalna, koja nastoji biti ispred svoga vremena, koja ne želi obitelj i muža, ona želi – raditi! Pandora u ovom romanu simbolizira žene koje u to vrijeme nisu imale pravo glasa, koje su postale praktički muževa imovina i koje nakon udaje po zakonu nisu imale ništa svoje. Pandora to želi promijeniti. Ona se ne želi skrasiti u veliku kuću i organizirati balove, ona želi živjeti od svoga rada i to je nešto u potpunosti drugačije od bilo čega o čemu smo do sada imali prilike čitati. Ono što iznenađuje jest podrška njene obitelji – njeni skrbnici je ne žele tjerati na brak već joj daju slobodne ruke da odluči sama o tome što želi biti i kako živjeti.

S druge strane, potpuna suprotnost jest Gabriel St. Vincent. Staložen, pametan i nenormalno bogat. Kad se našao u skandaloznoj situaciji s Pandorom odlučio je postupiti pošteno i časno – Pandori je ponudio svoju ruku. No ono što ga je zaprepastilo jest činjenica da Pandori nije ni na kraj pameti oženiti se za njega i još više činjenica da ona za njega uopće ne pokazuje zanimanje. I u tom trenutku Gabriel odluči pokušati je osvojiti, a što se dalje zbiva – otkrijte sami.

Radnja romana je smješta u 19.-stoljetnu Englesku, kao i prethodna dva. Autorica je ponovno odradila majstorski posao s opisima okoline, odjeće i društvenih običaja. Volim činjenicu što autorica uzima prave povijesne činjenice i odlično ih uklapa u ove predivne ljubavne priče. Ovaj roman naučio nas je da od svojih snova nikada ne trebaš odustati jer čuda su uvijek moguća, zar ne?

Toplo preporučam da pročitate Igru s vragom, neće vas ostaviti ravnodušnom.

-Dopusti mi da ti kažem samo još jedno. Malo je toga u životu što ne zahtjeva kompromis ove ili one vrste. Što god odabrala, neće biti savršen izbor.

-Toliko o tome da itko može živjeti sretno do kraja života – rekla je Pandora i kiselo se osmjehnula. – Osim u bajkama.