RECENZIJA Andrea Divić, Cro-kultura

Više od stotinu knjiga napisanih, nebrojeno predavanja održanih, generacije čitatelja oblikovanih njegovim rečenicama, likovi živi u brojnim izdanjima, uz akademski, scenaristički i kritičarski, kao i znanstveni rad – obilježili su život(opis) Pavla Pavličića. Njegovo je nadahnuće nepresušno, a djela brzo nestaju s polica knjižara i knjižnica pronalazeći put do čitateljskih očiju i ruku.

Mozaik knjiga i urednik Zoran Maljković donose Pavličićev najnoviji ostvaraj, roman Kužni pil. U romanu pratimo Vjeku Dugana u potrazi za korijenima, potrazi koja će mu donijeti i više nego što očekuje. Autor ga smješta vremenski (u lipanj godine 2000.) i prostorno (u Varoš, čija obljetnica osnutka, 150. po redu, jest povod za veliki simpozij – okosnicu romana), započinjući roman moćnim slikama ravnice i Dunava koje se u ovom proznom tekstu doimaju gotovo pjesničkima. Dunav je ponovno snažan, a kužni pil naslovni motiv romana; motiv zaštite i povijesti. Upravo su povijesna i obiteljska zbivanja isprepletena u romanu, uz neizbježan misterij začinjen ljubavnom pričom. Pavao Pavličić još jednom izvrsno pronalazi mjeru kako bi ravnomjerno utkao i emocije i događanja u rečenice romana stvarajući još jedno prepoznatljivo djelo protkano zavičajem (jer Varoš podsjeća na piščev rodni Vukovar), traganjem i ljubavlju koja, baš kao Dunav, ima ogromnu i nesputanu snagu, bivajući snažan motiv pokretač, ali i utočište koje olakšava povratak korijenima. U romanu se prepoznaje stil pisanja jednostavnog izraza, ali složene strukture koju Pavličićevo vješto pero čini čitkom i prepoznatljivom.

Što sve roman podnosi te može li ga napisati sretan čovjek, ali i što to ima u Varošu da mu se Pavličić vraća kao mitskom mjestu, saznat ćete na stranicama romana Kužni pil, a roman će nesumnjivo postati knjiški stup brojnih polica!

Izvor: Cro-kultura