RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Lucy Clarke autorica je nekoliko bestselera od kojih je njezin debitantski roman The Sea Sisters bio izbor Richard and Judy Book Club-a i postao veliki hit. Nakon njega objavljeni su redom romani  A Single Breath, The Blue/No Escape, Last Seen i najnoviji upravo psihološki triler Kuća na hridi. Njezini su romani prevedeni na dvanaest jezika. Lucy je strastvena putoholičarka, voli jogu i veslanje, a najsretnija je vani u prirodi. Zajedno sa svojim suprugom i dvoje male djece zime provodi putujući, a ljeta kod kuće na južnoj obali Engleske, gdje vrijeme provodi pišući u svojoj kolibi na plaži.

Iznenadilo me koliko sam uživala u ovom psihološkom trileru. Pravo je blago kad naletimo na roman koji se ne ispušta iz ruku, a upravo to mi se dogodilo s ovim. Odlično promišljeno i genijalno napisano, knjiga je ovo koju ćete pročitati u najviše dva dana iako ima četiristotinjak stranica. Kao što sam već spomenula Kuća na hridi je vrlo dobro napisana, a autorica je uspjela stvoriti dovoljno napetosti pa se čini kao da s vrha litice promatrate cijelu situaciju. Nema nerealnih scena, sve ide nekim normalnim tokom i poprilično je realno pa se nije teško prepustiti.

”Četiri je ujutro. Ogrnuta baršunastim crnilom kasnonoćne tmine, okrenem se na bok. Plahte su mi se omotale oko struka, pretvorivši se u vrelo, zapetljano klupko. Guja u mojem umu živa je i posve budna.”

Elle Fielding autorica je jednog uspješnog romana, nakon što se rastala od supruga Flynna ostala je sama živjeti u ogromnoj trokatnici na obali Cornwalla. Kad je pozovu u Francusku u odmaralište za autore, ona odluči da bi mogla svoju prekrasnu kuću na vrhu litice iznajmiti putem Airbnb-a i tako zaraditi nešto novaca. Bliži se rok za drugi roman, a Elle je uz sve troškove pomalo ostala bez love pa joj se ovaj hrabri potez učinio kao dobra idejaiako joj nije previše ugodno kad pomisli na strance u svom domu. Ali utješno je da će njezina sestra biti na raspolaganju ako nešto pođe po zlu.

Kad se vrati oduševljena je što je kuću pronašla netaknutom i gotovo u istom stanju u kojem ju je i ostavila. Ali osjećaj je loš, kao da ju netko promatra i kao da njezine stvari nisu baš sve na istom mjestu. Pokušava napisati svoj sljedeći roman do kraja i odbaciti paranoju koja ju prati, ali to nije ni malo jednostavno.

Ovo je jedan od onih romana u kojem niste sigurni kome vjerovati, svi su sumnjivi počevši od glavnog lika pa nadalje. Je li njezina paranoja opravdana ili je sve samo umislila? Ova pitanja sve više dolaze do izražaja kako ulazite dublje u roman, a dijelovi slagalice sjedaju na svoje. Autorica je sjajno izvela kraj u ovom romanu, a i način na koji je otpetljala cijelu situaciju. Iako je sve što se u romanu događa nekako bezazleno to ne umanjuje njegovu jezivost, upravo suprotno, počet će i vas pomalo hvatati paranoja oko svega. Sjajan psihološki triler.