INTERVJU Dijana Kovačević, Books & Sweets

Christina McDonald autorica je bestselera USA Today, njezini tekstovi su objavljeni u časopisima The Sunday Times, Dublin, USA Today.com i Expedia. Porijeklom je iz Seattlea, WA, diplomirala je komunikacije na Sveučilištu Washington i magistrirala novinarstvo na Nacionalnom sveučilištu Irske Galway. Trenutno živi u Londonu sa suprugom, sinovima i psom Tangom. Oduvijek je željela biti spisateljica, a najranije priče pričala je dvjema mlađim sestrama, koje su bile njezina prva publika, vjerne navijačice i odskočna daska. Napisala je do sad tri romana, Noć kad je Olivia pala, Behind Every Lie i Do No Harm.

Christina na svojoj web stranici piše o svom iskustvu objavljivanja romana i cijelog procesa kroz koji autori prolaze, pa ako vas zanima zavirite na www.christina-mcdonald.com. Izuzetno je susretljiva i pristupačna, a kada sam joj se javila za intervju odmah se odazvala. Ako vas zanima o čemu smo pričale, pogledajte u nastavku.

1. Kako ste došli na ideju glavne teme vašeg romana Noć kad je Olivia pala?

Ideja mi je pala na pamet dok sam uspavljivala svoje novorođenče i čitala vijesti na telefonu. Naišla sam na priču o 13-godišnjoj djevojčici u Kaliforniji, Jahi McMath koja je operirala krajnike, pretrpjela ogroman gubitak krvi tijekom operacije i kasnije proglašena mrtvom.

Kako sam i sama tek rodila, ovo mi se učinilo potpuno užasnim. Razmišljala sam o Jahijinoj majci, kako bi bilo porazno držati svoje dijete u naručju, gledati ga kako poduzima prve korake, odlazi na spavanje kod prijatelja, postaje tinejdžerom i da vam ga onda netko tako divljački otme. To je najgora noćna mora svakog roditelja. Počela sam razmišljati ‘što ako’. Što ako je bila tinejdžerica, što ako je trudna, što ako njezina majka misli da je ubijena? Tad je posađeno sjeme za roman Noć kad je Olivia pala.

1. Kakvu vrstu istraživanja provodite i koliko dugo istražujete prije početka pisanja romana?

Za Noć kad je Olivia pala provela sam puno vremena istražujući komplikacije održavanja moždano mrtve žene na životu dok je trudna. Ovo je vrlo osjetljiva moralna tema, pa mi je bilo važno to promišljeno i pažljivo pokriti i ispravno iznijeti sve medicinske podatke.

Budući da je to bila moja prva knjiga, velik dio mojih istraživanja nastao je tijekom pisanja knjige. Napisala bih scenu i onda shvatila da trebam više informacija o njoj, pa bih stala s pisanjem i provodila istraživanje. Za sljedeće knjige naučila sam prethodno istraživati više, tako da to nije toliko prekidalo moj kreativni tok.

1. Kako birate imena svojih likova?

Ovo je tako dobro pitanje! Nisam sigurna kako konkretno biram imena likova. Ponekad mi dođe lik u formi, poput same Olivie. Znala sam njezino ime, njezinu osobnost, kako izgleda. Bila mi je stvarna od samog početka. Ali za druge likove moram napisati cijelu knjigu prije nego što steknem osjećaj kakav je on ili ona. Ponekad na kraju nekoliko puta promijenim ime lika kako bi se ispravno uklopio. Kod svakog je lika različito.

1. Čitate li recenzije svojih knjiga? Kako se nosite s lošima ili dobrima?

Za Noć kad je Olivia pala čitala sam kritike, ali za sljedeće knjige sam se malo odmaknula od njih. Samo se želim pobrinuti da nastavim s pisanjem, a ne da se brinem o tome što ljudi govore o tome. Ako možete prihvatiti dobre kritike, morate i one loše. Ali to ne znači da ih želim sve pročitati! LOL

1. Gdje najviše volite pisati?

Moje idealno mjesto za pisanje bilo bi na sjenovitom trijemu ispred karipske plaže, s toplim povjetarcem i hladnim koktelom. Budući da živim u kišnoj Engleskoj, to se vjerojatno neće dogoditi neko vrijeme. U hladnim mjesecima snalazim se s uredom u svom potkrovlju, a tijekom toplih mjeseci sjedim vani na dvorišnom trijemu sa svojim psom. Ali uglavnom mogu pisati bilo gdje. Prije sam radila u novinarstvu i naučila raditi s puno buke i kaosa koji se događa oko mene, tako da sam prilično prilagodljiva.

1. Koje su vaše omiljene knjige za čitanje?

Uživam u neizvjesnim knjigama i trilerima, ali volim i knjige s medicinskom tematikom. Neki od mojih najdražih autora u tom žanru su Mary Kubica, Kimberly Belle, Lisa Unger, Wendy Walker, a vraćajući se malo dalje, Agatha Christie i Daphne du Maurier. Odrasla sam na ovim knjigama i obožavam ih, pa se činilo ispravnim da se i moje pisanje uklopi u taj žanr.

1. Radite li na novom romanu? I želite li nam ukratko reći o čemu se radi?

Ove godine u Americi je izašla moja druga knjiga, Behind Every Lie, i jedva čekam podijeliti je s vama! Riječ je o ženi koja se probudi u bolnici nakon što ju je pogodio grom i otkriva da joj je majka ubijena. Policija je sumnjiči za majčino ubojstvo. Kako bi izbrisala svoje ime s liste osumnjičenih, ona počinje istraživati ​​majčinu prošlost. Ali ubrzo shvati da netko ne želi da ona zna istinu. https://christina-mcdonald.com/behind-every-lie/

A u veljači 2021. u Americi će biti objavljena moja treća knjiga Do No Harm i nadamo se da ćemo je podijeliti s vama ubrzo! Riječ je o liječnici čijem je sinu dijagnosticiran rijedak oblik leukemije. Odlučna da ga spasi, odluči ilegalno prodavati opioide kako bi mu platila spasonosno liječenje. Ali kad netko završi mrtav, uslijedi smrtonosna igre mačke i miša, njezin suprug, glavni gradski detektiv, vodi slučaj.

Puno vam hvala što ste mi se javili!