Vidim te – Clare Mackintosh by Ante Vojnović

U nastavku nagrađeni osvrt na psihološki triler Vidim te:

Nakon svog prošlogodišnjeg hita Pustila sam te, Clare Mackintosh nam donosi još jedan izuzetno zanimljiv i napet triler.

Priča počinje sa Zoe Walker, ženom koja svaki dan putuje na posao istim vlakom, obično zauzima isto sjedalo, kreće se istom rutom, što izgleda kao dosadnjikava svakodnevnica običnog čovjeka. Njezina svakodnevnica potresena je kad, listajući dnevne novine, u oglasnom dijelu za eskort primijeti svoju sliku uz telefonski broj i web stranicu. Možda je u pitanju samo žena koja joj jako sliči, jer je slika mutna i teško je razabrati sve detalje.

Svaki sljedeći dan gleda isti oglasni prostor i vidi slike drugih žena. Nažalost, iste te žene je još negdje vidjela. U vijestima. Jedna od njih je žrtva naizgled nespretne pljačke, no druga je žrtva hladnokrvnog ubojstva. Što se sprema za Zoe?

PARANOJA

Već nakon prva dva poglavlja u kojima nas upoznaje s glavnim likovima ove priče, obraća nam se nepoznati negativac s porukom od koje se ledi krv u žilama. Od samog početka te poruke su oblikovane kako bi pratile radnju romana prema vrhuncu te se nadograđuju na ionako postojeću napetost. Zoeina paranoja doseže takav nivo da čak u bezazlenim i bezopasnim događajima i gestama vidi direktnu ugrozu za svoj život. Čak su i njezini najbliži u njezinim očima sumnjivci, iako nema dokaza za to.

Čitatelji psiholoških trilera i kriminalističkih romana kroz djelo uvijek dobiju dovoljnu količinu likova koji im mogu poslužiti u pogađanju glavnog negativca. Clare po tom pitanju zadovoljava kriterije. Moram napomenuti kako je u nekoliko navrata autorica uspješno ”bacila kost”. Baš u trenutku kada neke stvari izgledaju očite i pomislimo kako se prerano otkrivaju, shvatimo da smo naivno zagrizli mamac.

VIŠEDIMENZIONALNOST LIKOVA

Zadovoljava i višedimenzionalnost prisutnih likova, jer se bitni likovi u radnji ne mogu okarakterizirati kao izrazito negativni ili izrazito pozitivni, čime autorica doprinosi realističnosti radnje i mogućnosti poistovjećivanja sa stvarnim svijetom.

A kad smo kod stvarnog svijeta, roman može poslužiti kao svojevrstan osvrt na današnjicu. Živimo u svijetu u kojem je sve uvjetovano društvenim mrežama. Privatnost je danas pojam koji je mnogim ljudima nepoznanica. Prečesto smo zadubljeni u svoje pametne telefone i, iako mislimo da vidimo svijet na internetu, toliko smo slijepi na stvari koje se događaju oko nas, u našoj neposrednoj blizini. Gluhi smo na vapaje koji nisu upućeni preko tipkovnice.

Za sve koji žele pročitati dobar i napet psihološki triler, samo navalite, i budite spremni pročitati knjigu u jednom dahu jer se od nje nećete moći odvojiti.

Ante Vojnović